عمران و اشتغال

تعاون؛ بهترین راهکار گذر از چالش های اقتصادی



یک فعال تعاونی معتقد است که الگوی تعاون بهترین شیوه برای عبور از مشکلات و چالش‌های اقتصادی است و در قالب تعاونی رفاه در جامعه گسترش می یابد.

محمدرضا رضایی نژاد در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به مزیت‌های بالای بخش تعاون اظهار کرد: یکی از کارکردهای و مزیت های بخش تعاونی تجمیع سرمایه های خرد مردمی است و با بهره گیری از سرمایه های خرد مردم می توان در مسائل مهم و زیرساختی ورود کرد و با مشارکت مردم اقداماتی همچون شیرین سازی آب، تولید برق و کشاورزی مدرن را به عنوان صنعتی استراتژیک رونق بخشید.

وی تصریح کرد: تعاونی شیوه ای است که با جمع آوری پول ها و سرمایه های خرد مردم و هدایت آن به سمت تولید، جلوی رشد تورم و حجم نقدینگی را گرفته و تولید ناخالص داخلی را افزایش می دهد.

به گفته این فعال تعاونی، به دنبال مهار تورم و رشد تولید ناخالص داخلی ارزش پول ملی افزایش یافته و از طریق پرداخت ارزش‌افزوده توسط تعاونی ها به مردم رفاه در جامعه گسترش و بهبود می یابد و توزیع عادلانه درآمدها شکل می گیرد.

وی در پایان گفت: اقتصاد مردم محور در سایه مشارکت مردم به وجود می آید و الگوی تعاونی بهترین شیوه عملیاتی برای گذر از مشکلات و چالش های اقتصادی به شمار می رود.

انتهای پیام

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه