اقتصاد کلان

سومین اقتصاد بزرگ آسیا رکورد سرعت در اقتصاد را زد



بر اساس یک نظرسنجی تجاری که نشان داد فشارهای تورمی در حال کاهش است، فعالیت در بخش خدمات هند در ماه فوریه، البته با سرعت اندکی کندتر، ادامه یافت.

به گزارش ایسنا، این نظرسنجی حس خوش‌بینی را در صنعت، موتور رشد اقتصادی و مشاغل ایجاد می‌کند و نشان می‌دهد که سومین اقتصاد بزرگ آسیا پس از ثبت ۸.۴ درصد در سه ماهه گذشته، امسال با سرعتی بی‌سابقه به رشد خود ادامه خواهد داد.

شاخص مدیران خرید خدمات هند که اس‌ اندپی گلوبال گردآوری کرده است، در ماه گذشته از بالاترین رقم ۶ ماهه ژانویه یعنی ۶۱.۸ به ۶۰.۶ سقوط کرد و باعث شد که پیش‌بینی اولیه برای افزایش به ۶۲ را از دست بدهد. با این حال، از آگوست ۲۰۲۱ بالاتر از مرز ۵۰ باقی مانده است.

اقتصاددانان اظهار کردند که شاخص مدیران خرید خدمات هند نشان می‌دهد که سرعت توسعه در بخش خدمات در ماه فوریه از ژانویه کاهش یافته است. چشم‌انداز شرکت‌های خدماتی برای فعالیت‌های تجاری آتی، به دلیل کاهش رشد سفارشات و تولیدات جدید، در حالی که به شدت مثبت بود، اندکی ضعیف شد.

نظرسنجی اخیر رویترز نشان داد که تورم خرده‌فروشی هند در ژانویه به پایین‌ترین حد خود در سه ماه گذشته رسید و انتظار می‌رفت در ماه‌های آینده در محدوده هدف بانک مرکزی هند یعنی ۲ تا ۶ درصد باقی بماند.

انتهای پیام

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه