دسته‌بندی نشده

کلاهبرداری با واریز سود سهام عدالت ۶ میلیونی! + عکس


به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سهام عدالت موضوعی که با توجه به دامنه دربرگیری آن فرصت بیشتری جهت پهن کردن دام برای سود جویان در این زمینه را فراهم کرده است؛ فرصت طلبانی که به شیوه‌های مختلف سعی در فریب سهامداران دارند و گاهی پا را فرا‌تر گذاشته و تنها به سهامداران عدالت هم بسنده نمی‌کنند.

اگر به فضای مجازی سری بزنید تقریبا غیر ممکن است که به اخبار و لینک‌های مربوط به واریز سود سهام عدالت برنخورید.

کلاهبرداری با واریز سود سهام عدالت ۶ میلیونی! + عکس

17839446_682

 

واریز سود سهام عدالت؛ کلید واژه‌ای وسوسه انگیز که سرهنگ کارآگاه علی حسینی پیش از این در خصوص کلاهبردار‌ها در این زمینه گفته بود: مجرمان سایبری با ارسال پیامک‌هایی تحت عنوان سهام عدالت با سرقت اطلاعات حساب‌های بانکی شهروندان اقدام به برداشت از حساب و یا سوء استفاده از حساب‌های بانکی افراد می‌کنند.

او می‌گوید: با کلیک کاربر روی لینک ارسال شده، دستگاه قربانی هک شده و کلاهبرداران می‌توانند به پیامک‌های دریافتی و لیست مخاطبین دسترسی پیدا کنند. در ادامه، علاوه بر دسترسی به رمز‌های پویا به منظور خالی کردن حساب بانکی، پیامک جعلی را به تمامی مخاطبان قربانی ارسال می‌کنند.

به گفته او، پیامک‌های معتبر با سرشماره مخصوص ارسال می‌شوند. پیامک‌های حاوی لینک با سرشماره‌های شخصی، بدون شک پیامک جعلی و کلاهبرداری است.

17839448_655

در همین زمینه روز گذشته سرهنگ محمود کلوانی فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه گفت: شاکی که پیگیر اخبار اختصاص ثبت نام سهام عدالت به افراد بوده است، غافل از ماهیت مجرمانه لینک‌های ارسالی به آدرس آلوده مراجعه کرده و پس از نصب بدافزار بر روی تلفن همراه شاکی، برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز آغاز و جمعاً مبلغ ۴۰ میلیون ریال از حساب وی برداشت‌شده است.

بنابر این با توجه به افزایش دربرگیری این نوع کلاهبرداری‌ها با نام سهام عدالت و کلید واژه واریز سود، روز گذشته هم پلیس فتا برای شهروندان پیامک هشدار ارسال کرد.

17839447_493
 برای اطلاع رسانی بیشتر موضوع به سراغ مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی رفتیم. آقای باغستانی هم در پاسخ به این پرسش که آیا بناست تا قبل از زمان اعلامی سود سهام عدالت مربوط به عملکرد مالی شرکت‌ها در سال ۱۴۰۱ سود دیگری برای سهامدارانی واریز شود؟ بیان کرد: سود عملکرد مالی شرکت‌ها برای سال ۱۴۰۰ به شکل عمده در دو مرحله سال گذشته واریز شد و اکنون عدد قابل توجهی از منابعی که قابل واریز باشد باقی نمانده است و حقیقت صرفه به مقیاس واریز هم وجود ندارد به همین سبب اشتباه است که واریز جداگانه داشته باشیم و قطعا بازخورد خوبی هم از سوی مردم نخواهد داشت.

او افزود: به دلایل مطرح شده به احتمال زیاد سود‌های باقی مانده سال ۱۴۰۰ با سود ۱۴۰۱ تجمیع خواهد شد تا صرفه به مقیاس بوده و در ذهن مردم نیز نقطه نظر منفی وجود نداشته باشد بنابر این سود واریزی، فعلا نداریم.

نکته دیگری هم که در فضای مجازی به تازگی حسابی به چشم می‌خورد بحث ثبت نام سهام عدالت برای جاماندگان است؛ موضوعی که حتی در برخی از گروه ها افراد یکدیگر را برای ثبت نام در لینک‌های اعلامی دعوت می‌کنند و به یکدیگر مشاوره هم می‌دهند در حالی که هنوز اعطای سهام عدالت به جاماندگان منتظر تصویب آیین نامه‌های لازم است و به گفته مسئولان هیج دوره‌ای ثبت نام سهام عدالت وجود نداشته است.

 

وزیر امور اقتصاد و دارایی آقای خاندوزی هم در خصوص آخرین جزئیات اعطای سهام عدالت به جاماندگان به تازگی به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است: مسئله تخصیص سهام عدالت به خانواده‌های تحت پوشش نهاد‌های حمایتی، کمیته امداد و بهزیستی اواخر سال گذشته مصوب شد، اما به جهت اینکه سهام لازم در اختیار قرار نگرفت به امسال موکول شد.

او افزود: مجلس شورای اسلامی مصوب کرد که (اعطای سهام عدالت) در قانون بودجه ۱۴۰۲ همچنان ادامه پیدا کند، ما امیدوار هستیم که آیین نامه اجرا شدن قانون بودجه ۱۴۰۲ در خصوص افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی نسبت به سهام عدالت به زودی مصوب شود و بعد از آن سهامی که به هر خانواده اختصاص داده خواهد شد، اطلاع رسانی می‌شود.

در نهایت به گفته مسئولان، سهامداران باید توجه داشته باشند که واریز سود  سهام عدالت تنها از طریق سامانه سجام خواهد بود و در صورت داشتن مشکل یا ابهام افراد می‌توانند با مرکز پاسخگویی سپرده گذاری مرکزی با شماره ۱۵۶۹ تماس گیرند و  برای اینکه سهامداران گرفتار تورهای پهن شده سودجویان نشوند تنها اخبار را از مراجع رسمی دنبال کنند چرا که قبل از هر نوع واریز سود اطلاع رسانی کامل صورت می گیرد.



منبع اقتصاد آنلاین

نوشته های مشابه