عمران و اشتغال

نشانه‌های رونق بازار کار همزمان با تداوم کاهش بیکاری



معاون اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کاهش ۱.۲ درصدی نرخ بیکاری فارغ التحصیلان و کاهش ۱.۸ درصدی نرخ بیکاری زنان در تابستان امسال خبر داد و با اشاره به ظهور نشانه‌های رونق بازار کار، خالص اشتغال ایجادشده در سال جاری را ۹۰۷ هزار شغل عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، محمود کریمی بیرانوند درباره جزئیات کاهشی شدن نرخ بیکاری در تابستان امسال اظهار کرد: مطابق با آخرین آماری که مرکز آمار ایران از تابستان سال ۱۴۰۲ یک ماه قبل اعلام کرد، نرخ بیکاری اکنون به کانال ۷ درصد رسیده و مقایسه تابستان امسال با تابستان ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که نرخ بیکاری کشور به عدد ۷.۹ درصد رسیده که عدد قابل ملاحظه‌ای است و نشان از تداوم کاهش نرخ بیکاری در فصول گذشته دارد.

وی با اشاره به کاهش یک درصدی نرخ بیکاری در بهار ۱۴۰۲ در مقایسه با بهار ۱۴۰۱ گفت: بر این اساس نرخ بیکاری از ۹.۲ درصد به ۸.۲ درصد رسیده است اما آمارهای امیدوارکننده دیگری هم در گزارش مرکز آمار ایران وجود داشت به نحوی که خالص اشتغال ایجاد شده در این گزارش ۹۰۷ هزار شغل بود که نشان می‌دهد اشتغال ایجاد شده باید بیش از یک میلیون شغل باشد که خالص آن به ۹۰۷ هزار شغل برسد.

معاون اشتغال وزیر کار در گفت‌وگویی ادامه داد: موضوع دیگر این بود که همزمان با کاهش نرخ بیکاری، افزایش نرخ مشارکت اقتصادی را هم شاهد بودیم و نرخ مشارکت هم در تابستان افزایش داشت.

کریمی بیرانوند در عین از کاهش ۱.۲ درصدی نرخ بیکاری فارغ التحصیلان و کاهش ۱.۸ درصدی نرخ بیکاری زنان در آمار تابستان ۱۴۰۲ خبر داد و اشتغال ناقص را ۱.۳ درصد عنوان کرد.

به گفته وی با توجه به آنکه در فصل بهار امسال نیز کاهش آمارها را شاهد بودیم این امر از رونق شاخص‌های بازار کار حکایت دارد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار در پایان گفت: سال قبل برای اولین بار نرخ بیکاری کل کشور ۹ درصد بود که اگر بتوانیم امسال به زیر ۹ درصد برسانیم، در نوع خود یک موفقیت چشمگیر به شمار می‌رود.

انتهای پیام



منبع ایسنا

نوشته های مشابه