اقتصاد کلان

وزیر اقتصاد خبر داد: درخواست رئیس‌جمهور از بانک‌ها برای پایان دادن به صف وام ازدواج و فرزندآوری



وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: رئیس جمهور از بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور خواسته‌اند تا صف وام ازدواج و فرزندآوری خاتمه یابد.

به گزارش ایسنا، سید احسان خاندوزی امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فرایند شفافیت شرکت‌های دولتی که در ماه دوم عملکرد دولت سیزدهم در مهر ۱۴۰۰ آغاز شده بود، دیشب تمام شد و پرونده شفاف‌سازی با ثبت ۲۰۰۵ صورت مالی شرکت دولتی یا شرکت تحت مدیریت دولت در سامانه کدال بسته شد. امیدواریم در گام بعدی که مرحله نظارت بر عملکرد مالی، بهره وری بیشتر و اصلاح سوء مدیریت برخی شرکت ها موجب افزایش سوددهی این شرکتها شود.

وی درباره پرداخت وام ازدواج، گفت: رئیس جمهور تاکید ویژه ای دارند و از بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور خواسته اند تا صف وام ازدواج و فرزندآوری خاتمه یابد. امیدواریم برخی کوتاهی هایی که وجود داشته است تا پایان سال رفع شده و این وام ها به مردم پرداخت شود.

وزیر اقتصاد گفت: موضوع جذب سرمایه گذار خارجی هم به صورت دو جانبه و هم چندجانبه در پیمان هایی مثل شانگهای یا بریکس دنبال می شود و همین موجب شده که سال ۱۴۰۲ بیشترین میزان جذب معتبر سرمایه خارجی یعنی بالای ۵ میلیارد دلار شاهد باشیم. این عدد سال گذشته ۴ میلیارد دلار بود.

انتهای پیام

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه