ارتباطات و فن آوری اطلاعات

سند راهبردی کشور در امور نخبگان تکمیل می شود



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بنیاد ملی نخبگان، سیدسلمان سیدافقهی با اشاره به ضرورت و اهمیت اجرایی سازی سند راهبردی کشور در امور نخبگان و روزآمدرسانی آن گفت: متأسفانه تاکنون درصد کمی از سند راهبردی نخبگان به اجرا رسیده و بخش زیادی از آن از زمان ابلاغ مغفول مانده است، به همین دلیل توجه به روزآمدرسانی سند، بدون بررسی میزان اجرایی شدن آن شاید منجر به بیراهه رفتن شود.

وی افزود: رهبر انقلاب در سال ۱۳۹۸ بر روزآمدسازی این سند تأکید داشتند و ما نیز در بنیاد ملی نخبگان تیمی را مأمور بررسی نکات و موارد مغفول‌مانده در سند و همچنین روزآمدسازی آن کردیم. این کار در بنیاد آغاز شده و پیش‌بینی می‌کنیم در نیمه دوم سال آینده نسخه به‌روزشده سند راهبردی نخبگان را داشته باشیم.

سیدافقهی با بیان اینکه این سند، در حوزه اثربخش کردن نخبگان ظرفیت زیادی را در دسترس قرار می‌دهد، افزود: همه برنامه‌های تحولی در بنیاد ملی نخبگان مبتنی بر ریل اصلی بنیاد که ریل اثربخشی است، دنبال می‌شود و لازمه آن این است که ما، هم در برنامه‌ریزی‌های بنیاد تغییرات جدی ایجاد کنیم و هم در بستر تربیتی نخبگان فضای متفاوتی را شکل دهیم.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: همچنین به دنبال این هستیم که در تعامل با دستگاه‌های اجرایی بتوانیم گفتمان جدیدی را حاکم کنیم تا از جایگاه تنظیم‌گری بنیاد، مطالبه نخبگان از دستگاه‌ها مطرح و مسیر حل مسائل دستگاه با بهره‌مندی از توان نخبگان فراهم شود.

وی از راه‌اندازی بخش «تعاملات مسئله‌محور» در معاونت سرآمدان و نخبگان بنیاد خبر داد و گفت: بزودی، بخشی را با عنوان «تعاملات مسئله‌محور» در بنیاد و در معاونت سرآمدان و نخبگان راه‌اندازی می‌کنیم که چندین زیرمجموعه خواهد داشت.

سیدافقهی ادامه داد: این بخش در کلان‌حوزه‌های مربوط به نیاز کشور، تعاملات نخبگان و جامعه نخبگانی را با صاحبان مسئله در بخش‌های خصوصی و دولتی مدیریت می‌کند. یک جنبه این تعامل، حل مسأله و بخش دیگر آن انتقال تجربیات و درس‌آموخته‌های مدیران ارشد و مدیران میانی کشور به نخبگان است.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه