اقتصاد کلان

آستارا یک مرز مهم تجاری برای ایران است/ ضرورت توجه به زیرساخت های بارانداز ریلی



ایسنا/گیلان معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران با بیان اینکه گمرکات از نقاط قابل اتکای اقتصاد کشور است، گفت: آستارا یک مرز مهم تجاری برای جمهوری اسلامی ایران است.

محسن جلواتی در حاشیه نشست مشترک با مدیران ستادی گمرک ایران، ناظر گمرکات استان گیلان و مدیر کل گمرک آستارا که در محل اداره کل گمرک آستارا برگزار شد در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه مسایل و مشکلات مرز و گمرک آستارا را در بازدید های مختلف مشاهده و توسط همکاران احصاء شد و قرار است پیگیری و رفع آن با زمانبندی انجام شود، اظهار کرد: وظیفه داریم برای پیشبرد و حل مسایل و مشکلات گمرکی و مرزهای شهرستان آستارا تلاش کنیم.

وی مبادی گمرکی کشور را نقاط حساس و قابل اتکا در اقتصاد جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: گمرک جمهوری اسلامی ایران آمادگی هرگونه تسهیل گری در حوزه تجارت خارجی و افزایش مراودات تجاری در زمینه صادرات و واردات با کشورهای همسایه را دارد.

جلواتی با تاکید بر تسهیل در تردد و رفع محدودیت ها از سمت کشور همسایه، عنوان کرد: دستگاه دیپلماسی موانع موجود بین دو کشور همسایه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را رفع کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران با اشاره به اینکه ساماندهی بارانداز ریلی آستارا بسیار مهم است و باید به زیرساخت های پایانه ریلی آستارا توجه ویژه شود، ادامه داد: با توجه به ظرفیت ۵۰۰ هزار تنی حمل کالا از طریق بارانداز ریلی آستارا، نیاز است که زساخت‌های این پایانه ریلی هر چه سریع تر تامین شود.

وی با تاکید بر اینکه منطقه مرزی، گمرکی و ریلی آستارا باید تعریف شود تا امکانات را به آنجا ببریم، گفت: ساختار نیروی انسانی در گمرکات آستارا اعم از زمینی ریلی و دریایی باید پیگیری و کمبود نیرو نیز رفع شود.

جلواتی تصریح کرد: مصوبه مرز گمرکی و ریلی آستارا باید تصویب و ابلاغ شود و این مورد بسیار مهم باید مورد توجه مسئولین ملی و استانی قرار بگیرد و ما در مرکز کشور آن را پیگیری خواهیم کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران با اشاره به اینکه پل جدیدی که در حاشیه پل ریلی آستارا – آستارا در حال ساخت است، منطبق با زیرساخت های توسعه ای که در حال حاضر انجام می شود نیست و باید مورد توجه واقع شود و اگر به آن توجه نشود با یک چندگانگی مواجه خواهیم بود، گفت: در مجموع همه ما خواهان توسعه و پیشرفت مرزهای ریلی، زمینی و دریایی آستارا در راستای توسعه اقتصادی کشور هستیم.

انتهای پیام

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه