عمران و اشتغال

پرواز موفق جت پهن پیکر روسیه



سرویس مطبوعاتی شرکت هواپیمایی متحد (UAC) اعلام کرد که هواپیمای دوربرد Il-۹۶-۴۰۰M ساخت روسیه اولین پرواز خود را با موفقیت انجام داده است.

به گزارش ایسنا به نقل از بیزنس، این هواپیما که نسخه مدرن از Il-۹۶-۳۰۰ است توسط سازنده هواپیمای باسابقه ایلیوشین ارائه شده است و دارای بدنه  به طول ۹.۳۵ متر و موتورهای قدرتمندتر PS-۹۰A۱ است همچنین می‌تواند تا ۳۷۰ مسافر را در خود جای دهد.

دنیس مانتوروف، معاون صنایع روسیه اظهار کرد: هواپیمای مدرن Il-۹۶-۴۰۰M نشان دهنده بالاترین سطح شایستگی طراحی داخلی و کارخانه‌های هواپیماسازی روسیه است. این هواپیما نه تنها عملکرد بالای Il-۹۶-۳۰۰ را حفظ کرد، بلکه قابلیت‌های عملیاتی و حمل و نقل جدیدی نیز دارد.

اولین پرواز این هواپیما در ارتفاع ۲۰۰۰ متری، ۲۶ دقیقه به طول انجامید و سرعت این هواپیما به ۳۹۰ کیلومتر در ساعت رسید.

مانتوروف گفت: با توجه به تجهیزات مدرن ناوبری پرواز و ارتباطات رادیویی با استفاده از قطعات روسی، ایمنی و قابلیت اطمینان پرواز افزایش یافته و راه‌حل‌هایی در طرح آیرودینامیک، ساختارها و سیستم‌های هواپیما برای اطمینان از کارایی عملیاتی استفاده شده است.

در سال ۲۰۱۷، شرکت هواپیمایی متحد توسعه کوادجت Il-۹۶-۴۰۰M را اعلام کرد که یک نوع با ظرفیت بالاتر از پهن پیکر توسعه یافته در اتحاد جماهیر شوروی است. این شرکت دولتی این جت را در ژوئن امسال عرضه و اظهار کرد که بدنه بلند، هواپیما را برای اپراتورها جادارتر و جذاب‌تر می‌کند.

انتهای پیام

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه