بانک،بیمه،بورس

افزایش ضریب نفوذ بیمه بین مردم



به گزارش خبرنگار مهر، رئیس کل بیمه مرکزی در نشست خبری با رسانه‌ها گفت: به آینده صنعت بیمه در کشور خوشبین هستم و در آینده برنامه‌هایی برای مردمی‌تر شدن و رشد صنعت بیمه خواهیم داشت.

بهزادپور اضافه کرد: نظارت در رسانه با نظارت بر دستگاه ناظر متفاوت است و دستگاه ناظر وظایف متعددی دارد، به عنوان نمونه برای برگزاری مجمع عمومی شرکت‌ها دستگاه ناظر بیمه مشکلات متعددی دارد، عمده نظارت‌ها در مسائل مالی است، طبیعتاً ممکن است که برخی شرکت‌ها این گونه تخلفات را انجام دهند و نهاد ناظر با این گونه تخلفات برخورد خواهیم کرد.

بهزادپور در ادامه گفت: الکترونیکی شدن بیمه‌های تکمیلی یک تکلیف قانونی است در این حوزه ۲ نکته مهم وجود دارد، اول جریان داده بوده که این داده باید به صورت سیار حرکت کند که این اتفاق در بیشتر مراکز افتاده است. انتهای مسیر آینده است که نسخه‌های کاغذی کاملاً حذف شود.

رئیس کل بیمه مرکزی درباره موضوع خودروهای متعارف گفت: امیدواریم که افزایش ضریب بیمه اتفاق بیفتد و با اصلاح قانون ضریب بیمه افزایش پیدا کند.

بهزادپور با بیان اینکه باید با نوآوری به یک نقطه‌ای برسیم که مردم به رضایت کامل برسند، گفت: در بخش سرمایه گذاری و به اصطلاح بنگاه داری باید گفت، باید پول مردم را به بیشترین سود برسانیم و باید در بخش‌هایی سرمایه گذاری کنیم که در اولویت دولت نیز باشد، سرمایه گذاری در حوزه سلامت از آن نوع است. نمایشگاه امسال مراجعین بسیار بیشتر از سال‌های قبل بودند.

رئیس کل بیمه مرکزی اضافه کرد: اتاق فکر بیمه مرکزی پژوهشکده بیمه بوده و برنامه داریم یک همایش با محوریت بیمه در مهر ماه برگزار شود و در کنار آن هم یک نمایشگاه خواهیم داشت.

بهزادپور با بیان اینکه سهم بخش غیردولتی از بازار بیمه ۷۹.۲ درصد بود که ۴.۴ درصد رشد کرده است، گفت: انحصار دولت در صنعت بیمه ۱۳.۱ درصد کاهش یافته و این به معنای حرکت به سمت توسعه فعالیت بخش خصوصی است. سهم بیمه‌های اشخاص در پرتفوی صنعت بیمه ۶.۶ درصد افزایش یافته و تعداد افراد تحت پوشش بیمه درمان به ۱۷ درصد رسید و خدمات بیمه درمان به ۲۰ میلیون نفر افزایش یافته باید نگاه ویژه ای به بیمه زندگی داشت زیرا در بخش بیمه زندگی ۳۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه زندگی قرار گرفتند که ۷ درصد رشد داشته است.

بهزاد پوربا بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه مرتبط با رشد اقتصاد بوده و عامل اصلی متغیر صنعت بیمه است، و در این موضوع پیشرفت داشته‌ایم گفت: تعداد افراد تحت پوشش بیمه به ۳۶ میلیون رسید که ۵ درصد در سال جاری رشد داشت‌، تعداد بیمه نامه‌های اشخاص هم ۵۳ درصد رشد داشته است. در بیمه الکترونیک هم رشد چشمگیری داشته‌ایم و ارائه آمار بیمه به صورت الکترونیک ۳۹ درصد در سال گذشته رشد داشت.

رئیس کل بیمه مرکزی در پایان گفت: بیمه یک صنعتی است که نیاز به تبادلات با دنیا دارد و سعی کرده‌ایم تا با افزایش تبادل با کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همسایه توان این صنعت را بالا ببریم.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع :مهر

نوشته های مشابه