عمران و اشتغال

آیفون با هوش مصنوعی مولد متحول می‌شود



آگهی‌های استخدامی که اپل در حوزه هوش مصنوعی منتشر کرده است، نشان می‌دهد این شرکت سازنده آیفون، آماده سرمایه‌گذاری در این فناوری می‌شود.

به گزارش ایسنا، اپل در ماه میلادی جاری، ۲۸ فرصت شغلی در حوزه هوش مصنوعی منتشر کرده است. آن طور که پایگاه خبری ۹to۵Mac مشاهده کرده است، یکی از این فرصت‌های پیشنهادی، برای یک مهندس تحقیقات مدل‌سازی مولد بصری است. در توضیح این پیشنهاد شغلی آمده است، این موقعیت شغلی، بخشی از گروهی خواهد بود که روی فناوری‌های هوش مصنوعی مولد که پلتفرم‌های رایانش موبایل اپل را متحول خواهند کرد، کار می‌کند.

این توصیفها کاملا بلندپروازانه به نظر می‌رسد اما معنای این فرصت‌های شغلی، برای کاربران روشن نیست. با این حال، تعدادی فرصت شغلی عرضه شده و توصیف این فرصتها، نشان می‌دهد که اپل هوش مصنوعی مولد را کاملا جدی گرفته است.

هوش مصنوعی در محصولات اپل استفاده شده است اما به نظر می‌رسد که از نظر قابلیت، قرار است به سطح جدی برسد.

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که اپل واقف است که از شرکت‌هایی نظیر OpenAI، مایکروسافت و گوگل در رقابت هوش مصنوعی، عقب مانده است.

بر اساس گزارش پایگاه فناوری تِک رادار، تیم کوک، مدیر عامل اپل، گفته است که پیشرفت‌های اخیر در هوش مصنوعی مولد، بسیار جالب است، اما همچنین اظهار کرده که اپل در رویکرد خود به این فناوری، آگاه و مراقب خواهد بود.

انتهای پیام



منبع ایسنا

نوشته های مشابه