عمران و اشتغال

اصرار مجلس بر مصوبه تخصیص قیر رایگان به دستگاه‌های اجرایی در ۱۴۰۲



نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اصرار بر مصوبه خود در طرح اصلاح سازوکار تخصیص قیر رایگان به دستگا‌ه‌های اجرایی برای پیشبرد پروژه‌های عمرانی کشور، آن را به مجمع تشخیص مصلحت فرستادند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز یکشنبه، طرح اصلاح بند ک تبصره ۱ قانون  بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور را به منظور رفع ایراد شورای نگهبان بررسی و  بر مصوبه قبلی خود اصرار کردند.

بر اساس مصوبه مجلس؛ در سال ۱۴۰۲ وزارت نفت مکلف است معادل مبلغ ۲۰۰ هزار میلیارد ریال نفت خام از محل منابع در اختیار شرکت ملی نفت ایران را در اختیار پالایشگاه ها قرار داده و به میزان آن به صورت ماهانه از ابتدای سال ۱۴۰۲ مواد اولیه قیر با ۵۰ درصد قیمت بورس در اختیار دستگاه های اجرایی موضوع این بند قرار دهد و در حساب های فی مابین خود و خزانه کل کشور اعمال و آن را از محل خوراک تحویلی تسویه نماید.

وزارت نفت مکلف است مابه التفاوت آن را با تعدیل قیمت ماهانه خوراک از طریق شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده ها جبران و اعمال حساب نماید. در صورت کاهش  قیمت قیر، مقدار قیر تحویلی به دستگاه های اجرایی موضوع این بند افزایش می یابد. مهلت هزینه کرد اعتبار موضوع این بند تا پایان شهریورماه ۱۴۰۳ است.

با توجه به ایراد شورای نگهبان برای بار دوم بر روی این طرح و اصرار نمایندگان بر مصوبه قبلی خود، اکنون این طرح به مجمع تشخیص مصلحت می رود.

انتهای پیام

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه