ارتباطات و فن آوری اطلاعات

اروپا متا را ۱.۳ میلیارد دلار جریمه کرد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کمیسیونر حفاظت از داده ایرلند(DPC) این جریمه را پس از آن وضع کرد که متا پس از حکم دادگاه اتحادیه اروپا در ۲۰۲۰ میلادی مبنی بر ابطال قرارداد انتقال داده بین اروپا- آمریکا همچنان به فعالیت خود ادامه داد.

جریمه مذکور بسیار بالاتر از مبلغ ۷۴۶ میلیون یورویی است که لوگزامبورگ برای شرکت آمازون در ۲۰۲۱ میلادی وضع کرد.

کارزار مکان ذخیره سازی داده‌های فیس بوک یک دهه قبل و زمانی آغاز شد که مکس شرمز از فعالان حفظ حریم خصوصی اهل اتریش پس از افشاگری‌های ادوارد اسنودن (پیمانکار آژانس امنیت ملی آمریکا) چالشی حقوقی درباره ریسک جاسوسی آمریکا از اطلاعات را مطرح کرد.

متا در بیانیه‌ای اعلام کرد خواستار تجدید نظر این رای خواهد شد و آن را جریمه ای غیرقابل توجیه و غیرضروری دانست که سابقه‌ای خطرناک برای جریمه تعداد بیشماری از شرکت‌ها فراهم می‌کند.

همچنین این شرکت قصد دارد از طریق دادگاه خواستار توقف احکام خواهد شد.

این شبکه اجتماعی تصریح کرد که انتظار دارد پیش از اینکه انتقالات را به حالت تعلیق درآورد، توافق جدیدی برای تسهیل انتقال امن داده‌های شخصی شهروندان اتحادیه اروپا به ایالات متحده به طور کامل اجرا شود.

چنین امری بدان معناست که هشدارهای پیشین درباره آنکه توقف فرایند انتقال داده ممکن است سرویس‌های فیس بوک در اروپا را به تعلیق بیندازد، محقق نخواهد شد.

DPC درماه مارس ۲۰۲۳ میلادی اعلام کرد مقامات اتحادیه اروپا و آمریکا امیدوارند چهارچوب جدید حفاظت از داده احتمالاً از جولای آماده باشد. مقامات بروکسل و واشنگتن در مارس ۲۰۲۲ درباره چهارچوب مذکور توافق کردند.

دادگاه عالی اتحادیه اروپا (دیوان دادگستری اروپا )۲ توافقنامه قبلی انتقال داده را به دلیل نگرانی‌ها درباره نظارت آمریکا تایید نکرد.



منبع مهر

نوشته های مشابه