اخبار سربازی و نظام وظیفه

آموزش‌های مهارت راهکاری برای ایجاد اشتغال مولد است



به گزارش خبرنگار مهر، سید علی علوی صبح دوشنبه در بازدید از مجتمع آموزشی قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه سپاه بیت المقدس این استان اظهار کرد: آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار راهکاری اساسی در راستای ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای جوانان پس از پایان خدمت دوره ضرورت است.

وی افزود: خوشبختانه با تعامل و همکاری دوسویه بین اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان و سپاه بیت‌المقدس این استان علاوه بر اجرای این طرح به صورت موفق در استان، مهارت‌آموزی به بسیجیان استان کردستان که با دریافت برگ سبز آماده اعزام به خدمت مقدس سربازی بوده‌اند انجام و این فعالیت امروز به عنوان پایلوت کشوری در استان کردستان در حال انجام و پیگیری است.

علوی آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار را راهکاری اساسی در راستای ایجاد اشتغال مولد و پایدار در سطح استان ذکر کرد و گفت: خوشبختانه اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با اتخاذ تمهیدات لازم زمینه گسترش آموزش‌های مهارتی بین کلیه اقشار جامعه را فراهم کرده است.

سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با اشاره به فعالیت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بیان داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان تنها متولی رسمی ارائه آموزش‌های مهارتی غیر رسمی در سطح کشور وظیفه ارائه آموزش‌های مهارتی به متقاضیان را بر عهده دارد که اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با دارا بودن ۱۶ مرکز چارت دار دولتی و بیش از یک‌هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای توانسته است به صورت مطلوب به نیازهای آموزشی مردم شریف استان پاسخ دهد.

وی با تقدیر و تشکر از تعامل و همکاری سپاه بیت‌المقدس استان کردستان از آمادگی این اداره‌کل در راستای افزایش تعامل و همکاری در راستای ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان خبر داد.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع خبر

نوشته های مشابه