عمران و اشتغال

جزئیات مشارکت ۸ بانک در طرح مشاغل خانگی



رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت کار با اشاره به مشارکت ۸ بانک عامل در توزیع تسهیلات مشاغل خانگی گفت: امسال ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار توسط بانک مرکزی برای ایجاد و توسعه مشاغل خانگی اختصاص یافته که توسط ۸ بانک عامل توزیع و در اختیار متقاضیان مشاغل خانگی قرار داده می‌شود.

آزیتا همتیان در گفت‌وگو با ایسنا با تشریح جزئیات مشارکت بانک‌ها در طرح مشاغل خانگی اظهار کرد: همه ساله اعتبارات و تسهیلاتی که برای ایجاد و توسعه مشاغل خانگی تخصیص داده می‌شود از سوی بانک مرکزی در اختیار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی قرار می‌گیرد.

وی افزود: امسال بانک مرکزی ۴۰۰۰ میلیارد تومان اختصاص داد و هشت بانک عامل رفاه کارگران،‌ توسعه تعاون، مهر ایران، صادرات، تجارت، ملت،‌ ملی و پست بانک که در خدمت وزارت کار هستند توزیع این منابع و تسهیلات را برعهده دارند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه میان بانک رفاه کارگران و بانک مهر ایران در آخرین نشست ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی گفت: در حال رایزنی با بانک‌ها بر اساس مسئولیت‌های اجتماعی هستیم. بانک‌ها ابزارهای مالی متعدد، سامانه‌های فروش، پلتفرم‌ها و سکوهایی دارند که می‌توان از این ظرفیت برای مشاغل خانگی استفاده کرد.

همتیان خاطرنشان کرد: به دنبال بازارسازی مشاغل خانگی هستیم و برنامه ما تا پایان سال این است که بازار مشاغل خانگی را گسترش بدهیم.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی تصریح کرد: در گذشته به مشاغل خانگی آنطور که باید توجه نمی‌شد ولی اکنون چون روند صدور مجوزها و اعطای تسهلات و اشتغال ایجادی شکوفا شده و جهش پیدا کرده مشاغل خانگی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: از بانک‌ها دعوت کرده‌ایم که برای توسعه مشاغل خانگی با کمک ما بیایند و بستر عرضه و فروش محصولات خانگی را مهیا کنند.

همتیان از دستگاه‌ها و نهادها خواست تا ذیل دستورالعمل قانون مشاغل خانگی که ابلاغ می شود و رسمی است قرار بگیرند و گفت: اگر دستگاه‌ها و نهادها فرایند دادن تسهیلات و نظارت را با دستورالعمل‌های وزارت کار انجام بدهند به پایدارسازی مشاغل خانگی کمک خواهند کرد.

انتهای پیام

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه