دسته‌بندی نشده

وزیر راه و شهرسازی: بانک‌هایی که به مردم تسهیلات مسکن ندهند، جریمه می شوند



به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، امروز دوم آذر، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با حضور در شهر جدید اندیشه، پروژه‌های مسکونی، تجاری و زیربنایی تکمیل شده این شهر جدید را افتتاح کرد.

بذرپاش با بیان اینکه در طی این سال‌ها حدود ۳۰ هزار واحد مسکونی در این شهر احداث شده و جمعیت مناسبی در این شهرها ساکن شده است، افزود: در جریان بازدید امروز از شهر جدید اندیشه بیش از  ۹۸۰ واحد مسکونی در مشارکت شرکت عمران شهرهای جدید، بانک مسکن و بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی تولید هرچه بیشتر مسکن است و یکی از نقاط هدف برای تولید مسکن، شهرهای جدید است. برنامه‌ریزی شده تا در کنار ساخت و عرضه بیشتر مسکن، مدیریت بازار مسکن نیز با عرضه بیشتر انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی  با بیان اینکه تا دهه فجر امسال تعداد قابل ملاحظه ای واحد مسکونی در سراسر کشور از جمله شهر جدید اندیشه در قالب مشارکتی به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: بخشی از این پروژه ها در مشارکت شرکت عمران شهرهای جدید و بانک مسکن به بهره برداری می رسد. همچنین این سیاست در سایر شهرهای جدید سراسر کشور از جمله پردیس و سایر شهرهای استان تهران در حال برنامه ریزی و اجراست.

بذرپاش از دیگر برنامه‌های حوزه مسکن ایجاد شهرک‌های خصوصی نام برد و گفت: در ایجاد شهرک‌های خصوصی مشارکت بیشتر بخش خصوصی مورد تاکید است و مقرر شده است با مدل‌های جدید و جذاب میزان مشارکت بخش خصوصی را در فرآیند تولید مسکن تقویت کنیم.

وی اظهار کرد: مشارکت بخش خصوصی در کیفیت ساخت و حجم و تعداد واحدها، تاثیر جدی دارد.

مجوز ایجاد چندین شهرک خصوصی تا پایان سال صادر می‌شود

بذرپاش با بیان اینکه ایجاد شهرک‌های خصوصی مراحل نهایی خود را طی می‌کند، گفت: مجوز یک شهرک خصوصی صادر شد و تا پایان سال مجوز تعدادبیشتری شهرک خصوصی نیز صادر می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بانک‌هایی که از پرداخت تسهیلات مسکن استنکاف کردند جریمه شده و مکلف به پرداخت جریمه هستند.

بنا بر اعلام وزارت راه و شهرسازی، وی در رابطه با واریز مبلغ  جریمه به صندوق ملی مسکن، با بیان اینکه در بانک مرکزی جلسات مختلفی برگزار شده و ارتباط مستمر با بانک مرکزی در حال انجام است، گفت: نماینده ای را برای این کار معرفی کرده ایم و یک نماینده را نیز  رئیس کل بانک مرکزی معرفی کرده است  تا با نگاه کارشناسی هر جایی مشکل وجود دارد، برطرف شود.

وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: عملکرد بانک‌ها بهتر شده است، ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله است.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع اقتصاد آنلاین

نوشته های مشابه