کشاورزی و دامپروری

توزیع ۱۲۰ هزار تن هندوانه در شب یلدا/ هندوانه کیلویی ۸ هزار تومان



به گزارش خبرگزاری مهر، حسین اصغری مدیرکل دفتر سبزیجات و گیاهان جالیزی وزارت جهاد کشاورزی درباره عرضه هندوانه پاییزی برای شب یلدا اظهار کرد: امسال برای تولید ۳۲۵ هزار تن محصول هندوانه در پاییز برنامه ریزی شده که حدود ۱۷۰ هزار تن از این عدد در آذرماه عرضه و ۱۲۰ هزار تن از این محصول در آخر آذر ماه (شب یلدا) به بازار عرضه می‌شود.

اصغری افزود: برنامه ریزی کشت هندوانه از مردادماه شروع شده و سه چهار ماه قبل از آن هم کارهای مربوط به تأمین بذر و نهاده‌های هندوانه انجام شده است. ما از ماه اردیبهشت و خرداد درگیر برنامه ریزی برای تولید این محصول هستیم.

مدیرکل دفتر سبزیجات و گیاهان جالیزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: خوشبختانه به دلیل تولید خوبی که داشته‌ایم، قیمت هندوانه تقریباً کیلویی ۸ تا ۱۰ هزار تومان است و البته با قیمت ارزان‌تر از این هم عرضه می‌شود.

مصرف خالص آب هندوانه ۴۵۰۰ متر مکعب

وی درمورد پرمصرف بودن کاشت هندوانه توضیح داد: مظلوم ترین سبزی صیفی تولیدی کشور هندوانه است. عده‌ای پرمصرف بودن آب در کاشت هندوانه را مطرح می‌کنند در صورتی که دستاوردهای علمی مؤسسه خاک و آب کشور، مصرف خالص آب هندوانه را حدود ۴۵۰۰ متر مکعب بیان می‌کند.

اصغری اظهار کرد: هندوانه‌ای که امروز تولید می‌شود در مناطق جنوبی و با استفاده از آب بارندگی (آب سبز) تولید می‌شود، بنابراین هندوانه به هیچ وجه محصول پرآبی نیست ضمن اینکه در سبد غذایی ما ایرانیان به عنوان یک میوه مورد استفاده قرار می‌گیرد و کنار خیلی از غذاها به عنوان مکمل محسوب می‌شود.

وی گفت: با توجه به شرایط فعلی آب در کشور، ما باید همه محصولات کشاورزی را مدیریت و سطح را در حدی کشت کنیم که کالای تولید شده در بازار به مصرف برسد و ضایعات نداشته باشد.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع :مهر

نوشته های مشابه