تولید و تجارت

حاشیه‌های رجیستری آیفون۱۴؛ خبری که داده شد ولی فورا تکذیب شد



به گزارش خبرنگار مهر، مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد کشور امروز (۱۸ مهرماه) در نشست خبری با اعلام خبر رجیستر تلفن همراه آیفون ۱۴، گفت: موبایل آیفون ۱۴ رجیستر خواهد شد.

وی تاکید کرد: با کاهش محدودیت‌های ارزی، گوشی آیفون ۱۴ رجیستر خواهد شد و این گوشی از نظر تکنولوژی مشکلی ندارد، البته باید در نظر داشت که موبایل مشمول استاندارد اجباری نیست و این موضوع زیرمجموعه وزارت ارتباطات است.

اعلام خبر دردسرساز برای رئیس سازمان ملی استاندارد

البته به نظر اعلام چنین خبری در نشست خبری برای رئیس سازمان ملی استاندارد دردسرساز شد و پیش‌از اتمام جلسه با وی تماس گرفتند و با دادن تذکر از سوی دولت به وی اعلام شد که چرا باید چنین خبری را مطرح کند.

وی در همان نشست خبری بلافاصله با خنده به خبرنگاران گفت: وزارت ارتباطات این موضوع را بررسی خواهد کرد و اگر گشایشی باشد در خصوص رجیستری آیفون ۱۴ در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

ستاد مبارزه با قاچاق کالا رجیستری آیفون ۱۴ را تکذیب کرد

هنوز ساعاتی از انتشار این خبر توسط رئیس سازمان ملی استاندارد نگذشته بود که حمیدرضا دهقانی‌نیا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به تداوم ممنوعیت واردات مسافری و تجاری آیفون‌های ۱۴ و ۱۵ گفت: پیرو ابلاغیه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در هفته گذشته فرایند جمع آوری گوشی‌های آیفون قاچاق ۱۴ و ۱۵ از بازار آغاز شده و این روند ادامه داشته و خللی در اجرای آن صورت نگرفته است.

وی با تکذیب اظهارات رئیس سازمان ملی استاندارد در خصوص رجیستری آیفون ۱۴ گفت: موضوع رجیستر شدن یا نشدن تلفن‌های همراه مربوط به حوزه‌ی استاندارد نیست و نباید در این خصوص اظهار نظری صورت گیرد.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه