کار و تعاون

یارانه دی ماه واریز شد



به گزارش خبرنگار مهر، بیستم هر ماه مبلغ ۲۷ هزار میلیارد تومان (همت) یارانه نقدی برای ۷۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مجموع جمعیت بیش از ۸۵ میلیون نفری کشور واریز می‌شود.

امروز یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۵۵ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار واریز و از ساعت ۲۴ قابل برداشت است.

بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جز دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتی که جز دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

کالابرگ الکترونیکی
چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای آنها قابل برداشت است و در صورت استفاده، به همان میزان از یارانه خانوار کسر گردیده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

کسر اقساط تسهیلات اربعین و وام کرونایی
در صورتی که سرپرستان خانوار پیش از این نسبت به دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون ریالی دوم کرونا اقدام کرده‌اند، باقی مانده اقساط این تسهیلات از مبلغ واریزی به حساب آنان کسر خواهد شد.
همچنین سرپرستان خانواری که تسهیلات اعزام به عتبات عالیات (اربعین) را دریافت کرده‌اند اقساط این تسهیلات به نسبت بعد خانوار از حساب آنها کسر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در کنار یارانه نقدی تخصیص داده شده به خانوارهای دهک اول تا نهم ایرانی، کودکان و مادران نیز دارای یارانه جداگانه هستند. کودکان دهک اول تا پنجم که دارای سوءتغذیه هستند مبلغ یک میلیون تومان یارانه جدا دارند و این عدد برای فرزندان دارای سوءتغذیه دهک ششم و هفتم مبلغ ۶۰۰ هزار تومان است. همچنین در طرح یسنا، زنان باردار و شیرده ۸ استان کم برخوردار که شامل خراسان جنوبی، خراسان شمالی، لرستان، هرمزگان، فارس، گیلان، کهکیلویه و بویراحمد و گلستان می‌شود ماهانه ۴۰۰ هزار تومان یارانه دریافت خواهند کرد.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع :مهر

نوشته های مشابه