بانک،بیمه،بورس

سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۴۰۱ امسال واریز می شود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، عسگر توکلی گفت: سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر در ابتدای سال ۱۴۰۳ به حساب افراد واریز می‌شود. این افراد که حدود ۳۰ درصد سهامداران سهام عدالت را شامل می‌شوند، مربوط به دو شرکت سرمایه‌پذیرند که سود حاصل از افزایش سرمایه آنها به‌موقع به حساب سهامداران واریز نشد.

وی افزود: پیرو مصوبه‌ای که شورای عالی بورس برای توزیع سود سهام عدالت سهام‌داران داشت، مقرر شده بود، سود سهام عدالت در دو مرحله تا پایان آذر ماه و مرحله بعدی تا قبل پایان سال به حساب سهامداران واریز شود.

رئیس هیأت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور اظهار کرد: مطابق انتظار و برنامه‌ریزی انجام‌شده در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ با تلاش دولت برای عمل کردن شرکت‌های سرمایه‌پذیر برای واریز به حساب سهامداران، بخش زیادی از این سود به حساب سهام‌داران واریز شد؛ اما سهامداران یک یا دو شرکتی که باید سود سرمایه خود را به‌موقع به حساب سهامداران واریز می‌کردند، از دریافت سود در این مرحله جا ماندند.

وی توضیح داد: اگر برای واریز سود پایان سال ۱۴۰۲ به حساب سهامداران، منتظر این دو شرکت می‌ماندیم، شاید توزیع سود انجام نمی‌شد.

توکلی اظهار کرد: با برنامه‌ریزی انجام‌شده، بقیه افرادی که حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد سهامداران زیر پوشش سهام عدالت کشور است و سود سال ۱۴۰۱ را دریافت نکردند، در سال ۱۴۰۳ این سود به حساب آنها واریز خواهد شد.



منبع :مهر

نوشته های مشابه