ارتباطات و فن آوری اطلاعات

اگزواسکلتون محافظ انگشتان دست از راه رسید



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، بیشتر اگزواسکلتون ها بزرگ، گرانقیمت و پوشیدنی هستند که با هدف کاهش وزن بار بر بخش های مختلف بدن انسان مانند شانه ها، بازوها یا پشت ساخته می شوند. در این میان اگزواسکلتون «آرتوس» با بقیه متمایز است که برای محافظت از انگشتان ساخته شده است. هزینه این گجت پوشیدنی کمتر از ۱۱۰ دلار است.

شرکت آلمانی «دیجیتی» (Digity) اگزواسکلتون مذکور را ساخته است. آرتوس برای جلوگیری از گسترش بیش از حد مفاصل انگشتان طراحی شده است. این بدان معنا است که به طور مثال اگر کاربر به طور مرتب دکمه های عملیاتی یک ماشینی را فشار دهدف انگشتان وی آنقدر به عقب خم نمی شود که تاندون ها یا بافت در مفاصل آسیب ببینند. به عبارت دیگر این نوع جراحت به طور معمول به تدریج و در نتیجه فعالیت های تکراری رخ می دهد.

علاوه بر آن آرتوس در مقابل جراحت و له شدگی نیز از انگشتان محافظت می کند. این دستگاه شامل سه بخش نایلونی است که به وسیله مفاصل پلیمر-فولادی به نام DigiLocks به یکدیگر متصل شده اند. این مفاصل به انگشتان اجازه می دهند در طیف نرمال آزادانه حرکت کنند اما با قفل شدن از خم شدن بیش از حد انگشتان به عقب جلوگیری می کند.

زیر هر یک از انگشتان فرد پدی باز می شود که با یک لایه فوم نازک به نام دیجی اسکین پوشیده شده است. این امرحس لامسه کاربر برای انجام فعالیت های ظریف مانند کنترل اشیای کوچک را حفظ می کند.

آرتوس هم اکنون برای مشتریان صنعتی با قیمت ۱۰۰ یورو (۱۰۹ دلار) عرضه شده است.



منبع مهر

نوشته های مشابه