ارتباطات و فن آوری اطلاعات

اختتامیه جایزه ملی فناوری «نکست» برگزار شد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری اختتامیه جشنواره نکست با حضور روح‌الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور، محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و شقایق حق‌جوی جوانمرد، رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی با معرفی و تقدیر از برگزیدگان این رویداد برگزار شد.

شقایق حق‌جوی جوانمرد، رییس مرکز توسعه فناوری راهبردی طی سخنانی در جمع برگزیدگان جایزه ملی فناوری نکست با بیان اینکه این رویداد به دنبال جوان‌سازی صنعت و اقتصاد کشور است گفت : معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در تلاش است با برگزاری رویداد نکست به شکلی ویژه مسیر ورود جوانان به صنعت و اقتصاد کشور را هموار کند.

وی از اعطای دو جایزه تحقیق‌ و توسعه – به‌ غیر از جایزه شرکت های حائز رتبه های اول تا سوم – در این رویداد خبر داد و ادامه داد: نکست یک ماموریت است و این اولین جایزه‌ای است که با قرار دادن معیارهای ورود سختگیرانه، خوب ها را وارد میدان رقابت کرده است.

دبیر شورای سیاست‌گذاری جایزه نکست عنوان کرد: باتوجه به اینکه زیست بوم فناوری و نوآوری کشور یکی از فرصت های ناب برای ورود جوانان به حیطه‌های استراتژیک و راهبردی کشور است، اختتامیه این رویداد را همزمان با روز جوان برگزار کردیم تا به جوانان مستعد نوید دهیم ما آماده پذیرش آنان در صنایع مختلف کشور هستیم.

به گفته حق‌جوی،جوانان فناور و نوآور، ارزشمندترین سرمایه های کشور هستند که می‌توانند زمینه ساز توسعه و پیشرفت کشور باشند. نکست هم یکی از ابزارهای معرفی این جوانان به نیازهای فناورانه کشور است.

وی در پایان ضمن بیان اینکه امید است چنین رویداد هایی در سال‌های آینده در ابعاد وسیع تری برگزار شود؛ افزود: ما در معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری معتقد هستیم بهترین راه برای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فناورانه کشور به صنایع مختلف برگزاری همین رویدادها است.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه