کار و تعاون

۱۴۵ هزار فروشگاه به طرح کالابرگ الکترونیکی پیوستند



به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علیرضا عسگریان اظهار کرد: با افزوده‌شدن ۲ دهک ششم و هفتم افزایش چشمگیری در جمعیت مشمول طرح جدید کالابرگ الکترونیک داشتیم و جمعیت تحت پوشش از ۴۱ به ۶۱ میلیون نفر افزایش یافت.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: با هدف تسهیل دسترسی مردم به مزایای طرح کالابرگ الکترونیکی تاکنون ۱۴۵ هزار فروشگاه خرد و زنجیره‌ای در این طرح مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه شرایط استفاده از کالابرگ همانند گذشته است، گفت: اگر هر فرد مشمول استفاده از کالابرگ یعنی دهک‌های یک تا هفت ۲۰۰ هزار تومان از یارانه‌اش را خرید کند، ۱۲۰ هزار تومان اعتبار تشویقی می‌گیرد.

عسگریان تاکید کرد: مبلغ یارانه برای افراد بین دهک نخست تا سوم ۴۰۰ هزار تومان و یارانه دهک چهارم تا هفتم نیز به ازای هر نفر ۳۰۰ هزار تومان است که در صورت خرید ۲۰۰ هزار تومانی افراد از مبلغ یارانه، مبلغ ۱۲۰ هزار تومان اعتبار تشویقی به آنان تعلق می‌گیرد.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: مردم می‌توانند با نصب برنامه کاربردی «شما» از نزدیک ترین مغازه متصل به شبکه محل خود خرید کنند و از مبلغ تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی بهره ببرند.

وی با اشاره به همراهی ۱۰ فروشگاه بزرگ با ۱۲ هزار شعبه، گفت: نزدیک به ۴۰۰ تعاونی مصرف روستایی نیز در شهر و روستا به طرح کالابرگ الکترونیکی متصل شدند.

عسگریان با اشاره به لزوم تداوم اطلاع رسانی دقیق به مردم از طریق رسانه‌ها، افزود: طرح ملی کالابرگ الکترونیک ساده‌ترین و سهل‌الوصول‌ترین برنامه برای مردم است تا خرید آسانی داشته باشند.

وی تأکید کرد: طرح کالابرگ الکترونیک کاملاً اختیاری است و مردم می‌توانند مثل روال قبل یارانه خود را نقدی برداشت کنند یا می‌توانند افراد مشمول از فرآیند کالابرگ استفاده کنند و از ۱۲۰ هزار تومان مشوق استفاده کنند.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع :مهر

نوشته های مشابه