انرژی

بهره‌برداری از ظرفیت‌های جدید نیروگاهی در دستورکار وزارت نیرو



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، “علی‌اکبر محرابیان” در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مورد لایحه دو فوریتی الحاق یک بند به تبصره ۵ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کشور ضمن قدردانی از حمایت قاطع نمایندگان از صنعت برق در جریان بررسی دو فوریت لایحه مذکور گفت: وزارت نیرو با توجه به نرخ گذاری قیمت برق به استناد قوانین مختلف مطالبات قابل توجهی از دولت دارد و ما به ازای آن نیز بدهی قابل توجهی به صنعت برق، تولیدکنندگان برق، نیروگاه‌دارها، کارخانجات تولیدکننده تجهیزات و همچنین پیمانکارانی که برای توسعه و اعتلای صنعت برق همراهی می‌کنند دارد.

وزیر نیرو ادامه داد: با همکاری مجلس، حمایت قاطع دولت و همکاری غیورانه صنعت برق و فعالان بخش خصوصی، مجموعه صنعت برق توانست ۲ سال گذشته را سربلند با تأمین برق در بخش‌های مختلف کار خود را ادامه دهد، برای اینکه بتوانیم این صنعت را آماده و نیروگاه‌ها تعمیر شوند، طرح‌های بسیار خوبی در توسعه نیروگاه‌ها داریم که یکی پس از دیگری در حال بهره‌برداری هستند. در بخش نیروگاه‌های تجدیدپذیر نیز خوشبختانه بالغ بر ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه شروع شده است که هر روزه یکی از آن‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

وی عنوان کرد: مهم‌تر از همه توسعه شبکه به ویژه در بخش فوق توزیع است که بتواند نیروگاه‌های جدید را پشتیبانی کند و با کمترین مشکل بتوانیم برق را برای بخش‌های مختلف کشور تأمین کنیم.

محرابیان ادامه داد: به استناد قوانین مختلف مانند ماده ۶ قانون حمایت از صنعت برق، ماده ۹ قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق و بند ج ماده ۸ قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، مطالبات وزارت نیرو طی لایحه‌ای در دولت تصویب شد و با رأی قاطع مجلس در بررسی فوریت آن مورد حمایت قرار گرفت.

محرابیان گفت: از نمایندگان درخواست دارم تا با رأی قاطع خود ما را حمایت کنند تا بتوانیم مطالبات صنعت نیروگاهی را پرداخت کنیم تا این صنعت برای ارائه خدمت به مردم آماده شود.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه