کار و تعاون

مهم‌ترین راهکارهای اشتغال در سه دهه گذشته منتشر شد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طه رمضانی، مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال گفت: هدف از تدوین این مجموعه، ارائه تصویری جامع از راهکارهای اتخاذ شده طی سه دهه اخیر برای ایجاد و توسعه اشتغال و کارآفرینی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی با بیان این‌که یادگیری مبتنی بر تجربه می‌تواند برای برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های حوزه بازار کار در سال‌های پیش‌رو مفید باشد، افزود: بررسی جوانب مختلف تصمیم‌های اتخاذ شده و اثرات اجرای آن‌ها و در نهایت تحلیل صحیح همه زوایا، منجر به ارائه کار مطلوب و خدمت‌رسانی باکیفیت به جامعه هدف خواهد شد و در این زمینه، هرچه اطلاعات دقیق‌تر و مستندتری موجود باشد، سیاست‌گذاری بهینه‌تر و از خطاها و تلاش‌های تکراری جلوگیری می‌شود.

رمضانی در توضیح اهداف انتشار این گزارش گفت: ایجاد اشتغال یکی مهم‌ترین زمینه‌های تحقق اقتصاد مردمی است و پیشرفت اقتصادی اشتغال‌آفرین، پایداری اجتماعی بهتری را به همراه خواهد داشت. بنابراین اتخاذ سیاست‌های مناسب با بهره‌گیری از تجارب گذشته و توجه به ظرفیت‌های کشور می‌تواند در ایجاد فرصت‌های شغلی و کاهش بیکاری نقش به‌سزایی داشته باشد.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در این راستا طی دهه‌های اخیر در قالب برنامه‌های پنج‌ساله و رویکرد و اهتمام دولت‌ها به اشتغال، طرح‌ها و برنامه‌های اشتغال‌زایی متعددی در قالب سیاست‌های بازار کار به تصویب رسیده و به مرحله اجرا گذارده شده‌اند.

وی اظهار کرد: آگاهی از موانع و چالش‌های تحقق طرح‌ها و برنامه‌های اشتغال و کارآفرینی، به‌سازی راهبردها و سیاست‌های آن و استفاده مجدد از بهترین سیاست‌ها و برنامه‌ها در زمینه حل مسئله اشتغال و بیکاری می‌تواند راهگشای حل مشکلات موجود در حوزه بازار کار باشد.

رمضانی تأکید کرد: بر این اساس معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان مرجع سیاست‌گذاری اشتغال برای جمع‌آوری اطلاعات دقیق و مستند درباره اهم سیاست‌های اتخاذشده از سوی دولت‌ها در جهت کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال کشور (فارغ از نتایج و تبعات حاصل از آن بر تحولات بازار کار) اقدام کرده است.

وی افزود: در مراحل بعد نیز مقرر است اثربخشی هر یک از طرح‌ها و برنامه‌های اشتغال و کارآفرینی مورد ارزیابی قرار گیرد.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر تربیت نیروی انسانی متخصص در زمینه آشنایی با سیاست‌ها، تکنیک‌های برنامه‌ریزی و تحلیل مسائل بازار کار در ابعاد مختلف مدیریتی، جنسیتی، سنی، تحصیلی و منطقه‌ای خاطرنشان ساخت: امیدواریم با این تلاش گامی مؤثر در تولید دانش برای برگزاری دوره عالی سیاست‌گذاری اشتغال برداشته و دانش کاربردی‌تری به نسل آینده منتقل شود.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع :مهر

نوشته های مشابه