تولید و تجارت

تشدید نظارت‌ها بر نازل‌های سوخت استان تهران



به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین طاهری دبیر شورای استاندارد استان تهران با اشاره بر انجام ۱۷ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی و آزمون نازل‌های بنزین در خصوص چگونگی رفع نقص نازل‌های غیراستاندارد توضیح داد: اگر نازل مورد نظر، امکان اصلاح داشته باشد، توسط واحد مهندسی شرکت نفت اصلاح و پس از تأیید در آزمون مجدد، برچسب‌گذاری می‌شود؛ در غیر این صورت نازل از چرخه مصرف خارج می‌گردد.

این مقام مسؤول همچنین درباره برچسب‌گذاری و آزمون نازل‌های بنزین تشریح کرد: ابتدا آزمونگر به صورت چشمی صفحه نمایش تلمبه و شیلنگ دسته نازل و ظاهر تلمبه را کنترل نموده و در صورت سلامت ظاهر، با ظروف اندازه‌گیری مشخص شده در استاندارد مربوطه (۵، ۱۰ و ۲۰ لیتری)، اقدام به آزمون می‌نماید.

دبیر شورای استاندارد استان تهران با تاکید بر توجه شهروندان به برچسب‌های الصاقی روی نازل‌ها، افزود: در صورت تأیید صحت عملکرد نازل، بازرسان برچسبی حاوی اطلاعاتی نظیر نشان استاندارد، تاریخ آزمون و مشخصات آزمایشگاه و آزمون‌گر بر روی آن نصب می‌کنند.

لازم به ذکر است، شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه «مردم دار» به نشانی https://۱۵۱۷.inso.gov.ir گزارش مربوط به تخلفات کیفی در حوزه کالا، خدمات و نهادهای ارزیابی انطباق را اطلاع دهند. درگاه الکترونیکی مردم دار به نشانی فوق این امکان را برای شهروندان فراهم آورده تا نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با الصاق عکس، ویدئو یا صدا در حوزه‌های مختلف از طریق شماره تماس ۱۵۱۷ یا شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ثبت و پیگیری کنند.



منبع ایسنا

نوشته های مشابه