عمران و اشتغال

بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشاورزی بخش تعاون ایران در موریتانی



در نشست کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران که با حضور سفیر جدید ایران در موریتانی برگزار شد، فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشاورزی بخش تعاون ایران در موریتانی بررسی و بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های دو کشور به منظور گسترش سرمایه‌گذاری و هم‌افزایی تجاری تاکید شد.

به گزارش ایسنا، در هشتاد و چهارمین جلسه کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون ایران اعضای کمیسیون ظرفیت‌ها و توانمندی‌های حوزه کشاورزی بخش تعاون در حوزه شیلات، دام، طیور، آبزیان، لبنیات و کشت فراسرزمینی را مطرح کردند.

در این نشست جواد ابو – سفیر جدید ایران در موریتانی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصاد این کشور گفت:موقعیت کشور موریتانی، فضای مناسبی جهت سرمایه گذاری و گسترش تعاملات تجاری با فعالان اقتصادی حوزه کشاورزی در این کشور فراهم می کند.

وی موقعیت جغرافیایی این کشور را مورد اشاره قرار داد و افزود: مهمترین حوزه‌ای که باید برآن تمرکز کرد، حوزه شیلات است.در حال حاضر در این کشور روزانه حدود ۲۰۰۰ تن صید آبزی صورت می گیرد که بیش از ۹۰ درصد آن صادر می شود.ظرفیت های کشور موریتانی از منابع آبزی بسیار مهم است و این فضای مناسبی برای سرمایه گذاری در اختیار فعالان اقتصادی حوزه کشاورزی قرار می‌دهد.

سفیر جدید ایران در موریتانی ادامه داد: در کشور موریتانی بیش از ۲۰ میلیون دام وجود دارد که می‌توان برای توسعه و بهره‌وری در این حوزه نیز با اتخاذ تدابیر لازم فعالیت کرد.

وی با بیان اینکه کشور موریتانی امکانات و تسهیلات زیادی برای جذب سرمایه گذاری خارجی در اختیار سایر کشورها قرار می‌دهد، ارائه مدل‌های پیشنهادی و تقاضاهای فعالان اقتصادی حوزه کشاورزی بخش تعاون را برای امکان‌سنجی و بررسی سرمایه‌گذاری در موریتانی خواستار شد.

کشت فراسرزمینی، دانش فنی، تاسیس دامداری‌های صنعتی به ویژه در زمینه دام سنگین، واردات دام و ژنتیک از سایر کشورها به موریتانی، بررسی اکوسیستم کشور موریتانی، بررسی صنعت کنسرو، شیلات و آبزیان، خوراک دام و طیور، کشت‌های گلخانه‌ای، تولید روغن و لبنیات از مهمترین موضوعات و محورهای گفت وگو در این جلسه بود.

به گزارش ایسنا، موریتانی با وسعت بیش از یک میلیون کیلومتر مربع در بخش شمال غربی این قاره قرار دارد. نواکشوت پایتخت موریتانی است و دارای فضای گردشگری بسیار جذابی است. بندر نواذیبو دومین شهر مهم در کشور موریتانی است. این کشور دارای بنادری است که موقعیت اقتصادی به خصوص وابسته به دریا را به خوبی شکل می دهد. کشور موریتانی از سوی غرب با اقیانوس اطلس و از سمت شمال با صحرای غربی همسایه است.این کشور با الجزایر هم مرز است و از سمت جنوب با سنگال نیز مرز مشترک دارد. ۹۰ درصد از این بخش توسط بیابان‌ها پوشیده شده است.کشور موریتانی، از فرصت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری و صدور کالا و خدمات ایرانی برخوردار است.

انتهای پیام



منبع ایسنا

نوشته های مشابه