اقتصاد کلان

بازدید معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی از طرح نهضت ملی مسکن زاهدان



ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی به همراه دستیار ویژه وزیر، مدیر عامل شرکت توسعه گران عمران ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) کشور از عملیات ساخت ۱۱ هزار و ۶۷۱ واحد طرح نهضت ملی مسکن زاهدان در سایت‌های آرمانشهر و تفتان‌شهر دیدن و در جریان آخرین روند پیشرفت فیزیکی این طرح قرار گرفت.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: هم‌اینک۲۷ هزار و ۱۳۴ واحد طرح نهضت ملی مسکن در سراسر این استان با پیشرفت فیزیکی ۶۷ درصد در حال ساخت هست که زمینه اشتغال ۳۵ هزار و ۶۱۰ نفر را فراهم کرده است.

عطاء اله اکبری از تامین زمین برای ساخت ۱۴۱ هزار و ۲۴۱ واحد مسکونی در برنامه چهار ساله استان خبر داد و افزود: با توجه به اینکه هزینه‌های ساخت و مدت زمان واحدهای یک طبقه حیاط دار در طرح نهضت ملی مسکن کمتر از هزینه‌های ساخت واحدهای آپارتمانی است در همه شهرهای این استان بجز زاهدان و چابهار ساخت و ساز به صورت یک طبقه انجام می‌شود.

وی بیان کرد: تاکنون ۲۰۸ هزار و ۲۵۹ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان اقدام به نام‌نویسی کرده‌اند که ۴۴ هزار و ۱۰ نفر واجد شرایط شناخته شدند.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان از پرداخت بیش از یک‌هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در این استان خبر داد و تصریح کرد: اجرای این طرح مهم ملی در این استان با گردش مالی بیش از ۹ هزار میلیارد تومان توانسته علاوه بر ایجاد اشتغال رونق تولید را فراهم آورد.

وی خاطر نشان کرد: روند اجرای این طرح در استان با توجه به تامین و جانمایی زمین و اقدامات زیرساختی، شتاب گرفته و تمام تلاش ها بر تکمیل طرح ها بدون اتلاف وقت است.

انتهای پیام



منبع ایسنا

نوشته های مشابه