اقتصاد کلان

کاهش قیمت موادغذایی در چین



قیمت‌های مصرف‌کننده چین و قیمت‌های کارخانه در ماه سپتامبر اندکی سریع‌تر از انتظار، کاهش یافت و هر دوی این شاخص‌ها فشارهای ضد تورمی مکرر را در دومین اقتصاد بزرگ جهان نشان می‌دادند.

به گزارش ایسنا، داده‌های اداره ملی آمار چین نشان داد که شاخص قیمت مصرف کننده در ماه سپتامبر نسبت به سال گذشته بدون تغییر بوده است و پیش بینی افزایش ۰.۲ درصدی در نظرسنجی رویترز را از دست داده است. شاخص قیمت مصرف کننده در ماه اگوست ۰.۱ درصد افزایش یافت.

شاخص قیمت تولیدکننده نسبت به سال گذشته ۲.۵ درصد کاهش یافت که دوازدهمین ماه متوالی در محدوده منفی بود، اگرچه سرعت کاهش نسبت به اگوست کاهش یافت. اقتصاددانان کاهش ۲.۴ درصدی را در ماه سپتامبر پیش‌بینی کرده بودند.

قیمت موادغذایی نسبت به سال گذشته ۳.۲ درصد کاهش یافت که کاهش ۱.۵ درصدی نسبت به ماه اگوست را افزایش داد و شاخص قیمت مصرف کننده را پایین آورد.

در حالی که نشانه‌هایی مبنی بر ثبات اقتصاد چین در حال ظهور است، نگرانی‌ها در مورد پایداری بهبود همچنان ادامه دارد. صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی رشد خود را برای چین در سال جاری و سال آینده به دلیل بحران املاک و تقاضای خارجی ضعیف کاهش داد.

بر اساس گزارش رویترز، چین در ماه‌های اخیر مجموعه‌ای از اقدامات سیاستی را برای احیای اقتصاد در حال سقوط پس از کاهش سرعت بهبود پس از همه‌گیری به کار گرفته است.

انتهای پیام

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه