اقتصاد کلان

موسوی لارگانی: افزایش مالیات بر ارزش افزوده به معنای دست کردن در جیب مردم است



نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یعنی ما دست در جیب مردم کرده و از یک جیب آنها پول برداشته و به جیب دیگر آنها پول بریزیم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ناصر موسوی لارگانی در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با کلیات لایحه اصلاحی بودجه سال ۱۴۰۳ بیان کرد: بر اساس شعار سال باید هم تورم مهار شود و هم رشد تولید را شاهد باشیم اما با این بودجه به این دو هدف نمی‌رسیم. افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده یعنی ما از یک جیب مردم پول برداریم و به جیب دیگر آنها پول بریزیم. دولت برای همسان سازی حقوق بازنشستگان افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده را پیش‌بینی کرده و نامی از خانواده شهدا آورده است. مگر خانواده شهدا چقدر پول دریافت می‌کنند که اکنون می‌خواهید این بار را بر دوش آنها بگذارید؟

وی در ادامه اظهار کرد: در بحث خرید تضمینی گندم نیز گفته شده دولت ۸۰ درصد خرید تضمینی را انجام دهد ۲۰ درصد مابقی را چه کسی و از کجا انجام خواهد داد؟ دولت باید خرید تضمینی را انجام داده و بازار را تنظیم کند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سویی دیگر ما در سال‌های گذشته کمترین بودجه را در حوزه فرهنگی در نظر گرفتیم. از سویی دیگر در بحث فروش نفت فروش یک میلیون و ۳۵۰ هزار بشکه در روز با توجه به تحریم‌ها ممکن است محقق نشود. از سویی دیگر چرا قیمت ۶۵ دلار در نظر گرفته شده است؟ مگر قیمت نفت افزایش نداشته است؟

وی در ادامه تاکید کرد: در بحث دلار نیز قیمت دلار برای کالاهای اساسی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان برای سایر کالاها ۳۹ هزار تومان و قیمت در بازار ۵۰ هزار تومان است. آیا اینگونه قرار است که دلار را تک نرخی کنیم؟ در بحث اموال منقول و غیرمنقول نیز رقمی پیش‌بینی شده که قابل قبول نیست. افزایش ۱۸ درصدی حقوق بازنشستگان نیز قابل قبول نمی‌باشد. در لایحه قبلی افزایش ۲۰ درصدی برای بازنشستگان پیش‌بینی شده بود. از سویی دیگر افزایش ۵۰ درصدی مالیات قابل قبول نیست. این لایحه با برنامه نیز تطابق ندارد.

انتهای پیام

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه