بانک،بیمه،بورس

مردم فعلا طلا نخرند؛ حباب سکه از مرز ۱۰ میلیون تومان گذشت – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



نادر بذرافشان رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت بازار طلا و سکه اظهار کرد: از جمله اصلی ترین دلایل افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه مربوط به نوسانات انس جهانی می‌شد که از ابتدای سال جاری نرخ انس حدود ۱۶۰ دلار افزایش یافت که به دور از انتظار بود. بخشی از افزایش قیمت‌ها در بازار داخل هم ناشی از افزایش بیش از حد قیمت ارز و البته انتشار اخبار سیاسی و اقتصادی و بحران خاورمیانه بود.

وی با بیان اینکه از روز بازگشایی بازار روند افزایشی قیمت‌ها را داشتیم که دور از انتظار بود، افزود: در سال جاری هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود ۳۱۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت که باعث شد بازارهای داخلی ملتهب شوند؛ سکه از مرز ۴۵ میلیون تومان گذشته که از ابتدای شروع سال کاری ۶ میلیون تومان گران شده است.

بذرافشان در مورد وضعیت تقاضا ادامه داد: تقاضا چندان افزایشی نیافته و شرایط عادی است. مبادله‌ای انجام نمی‌شود و مردم منتظر هستند که ببینند شرایط بازار به چه سمتی می‌رود.

حباب سکه ۱۰ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان شد

وی اضافه کرد: متأسفانه امسال حباب سکه از مرز ۱۰ میلیون تومان گذشته و به ۱۰ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان رسیده است، بنابراین می‌توان گفت قیمت‌ها در بازار کاذب و غیراصولی است.

بدرافشان ضمن توصیه به مردم برای عدم ورود به بازارهای ملتهب گفت: توصیه ما این است که مردم سعی کنند در بازارهایی که التهاب دارد، ورود نکرده و صبر کنند بازار به ثبات برسد و بعد از اینکه قیمت‌ها به ثبات رسید اقدام به خرید و فروش سکه و طلا کنند.

وی همچنین تاکید کرد: اگر بانک مرکزی نسبت به کنترل بازار ارز و عرضه سکه و شمش طلا اقدام کند می‌تواند نقش محوری در ثبات قیمت‌ها در بازار سکه و طلا داشته باشد.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع :مهر

نوشته های مشابه