بازار و کسب و کار

کارآفرین جوان ایرانی ۲۱ میلیارد تومان هزینه کرد ، چون عصبانی بود!

 دکتر علی آبکار کارآفرین جوان ایرانی که ساکن شهر دبی در کشور امارات متحده عربی است پس. از آنکه به یک سامانه خصوصی احراز هویت در این کشور درخواست تایید اطلاعات داد و  با پاسخ منفی رو به رو شد، تمام شرکت مذکور را به مبلغ ۱.۵ میلیون درهم اماراتی معادل ۲۱ میلیارد تومان خریداری کرد.

دکتر علی آبکار که سابقا هم به دلیل اقدامات خود و انتشار آخرین کتابش با نام < میلیونر بی تابعیت > در حوزه تجارت جهانی خبر ساز شده بود ، این بار دست به اقدام بی سابقه ای زد.

شرح واقعه

به گزارش خبرگزاری الحریه ، دکتر علی آبکار کارآفرین جوان ایرانی که ساکن شهر دبی در کشور امارات متحده عربی است پس. از آنکه به  سامانه خصوصی احراز هویت UAE.Contact در این کشور درخواست تایید اطلاعات داد با پاسخ منفی رو به رو شد، وقتی وی دلیل این اتفاق را جویا شد به او گفته شد به دلیل تابعیت ایرانی و وجود تحریم های بین المللی نه تنها او بلکه هیچ تبعه ایرانی دیگری حق استفاده و عضویت در این سامانه را ندارد.

پس از این اتفاق این کارآفرین جوان  با توجه به خصوصی بودن شرکت مذکور و ضمن داشتن تابعیت ایرانی با داشتن شهروندی کشورهای جمهوری آذربایجان ، ترکیه و امارات متحده عربی تمام امتیاز حقوقی این شرکت را به صورت قانونی با پرداخت مبلغ ۱.۵ میلیون درهم معادل ۴۲۰ هزار دلار آمریکا تصاحب نمود.

اولین اقدام

اولین دستور رسمی و اقدام عملی پس از انتقال مالکیت این نام تجاری به دکتر علی آبکار به شرح زیر است، از نکاات قابل توجه این متن کوتاه که ترجمه آن را مندرج کرده ایم ، إتمام آن با یک بیت از اشعار حضرت حافظ شیرازی است:

« از این تاریخ ، عضویت تمام ایرانیان سراسر جهان که شرایط احراز هویت را داشته باشند در این سامانه به صورت رایگان بدون دریافت کارمزد شبکه و در اولویت قرار خواهد گرفت. همچنین به دور از هرگونه تصمیمات نژادپرستانه و خصومت های از این قبیل ، از تاریخ مذکور تا زمانی که این نام تجاری-خدماتی تحت مالکیت اینجانب خواهد بود ، تمام اتباع تمام کشورهای جهان فارغ از نژاد ، رنگ ، کشور ، جنسیت و عقاید مذهبی در صورت داشتن صلاحیت اهراز هویت در این سیستم میتوانند به عضویت این شبکه درآمده و از تمام خدمات آن بهره ببرند.»

ما آبرویِ فقر و قناعت نمی‌بریم

با پادشه بگوی که روزی مقدّر است

تحریم ایران یا ایرانی؟

در سالیان اخیرتحریم های جوامع بین المللی در خصوص جمهوری اسلامی ایران علاوه بر مشکلات شدید اقتصادی در داخل ، باعث ایجاد موانع بسیار بزرگی بر سر راه تجار و کارآفرینان ایرانی داخل و خارج از کشور شده که همین امر باعث کندی چرخه درآمد و پولسازی در اقتصاد بین الملل نیز گشته است.

دکتر علی آبکار

علی آبکار ، کارآفرین ایرانی متولد تهران است که با وجود جوانی در ۳ رشته متفاوت مدیریت توسعه کسب و کار ، مدیریت برندسازی و پزشکی موفق به کسب مدرک دکترا شده است.

وی نویسنده هفت عنوان کتاب تجاری در زمینه کسب و کار بوده که آخرین کتاب او با نام «میلیونر بی تابعیت» به زبان انگلیسی نگارش و در سایت آمازون به عنوان کتاب برتر ماه به فروش میرسد.

دکترعلی آبکار ضمن حفظ کمپانی خود در داخل کشور، از سال ۱۳۹۸ ایران را ترک کرده و در کشورهای ترکیه،جمهوری آذربایجان و امارات متحده عربی با راه اندازی کسب و کارهای گوناگون به کارآفرینی برای تعداد زیادی از متخصصین حوزه تجارت نوین پرداخته است.

https://instagram.com/dr.aliabkar

کلام آخر

دکتر علی آبکار اولین ایرانی نبوده که دست به اقداماتی از این قبیل زده و قطعا آخرین نفر هم نخواهد بود. شنیدن اخباری از این دست هرچند حس غرور و وطن پرستی هر ایرانی را در هر کجای این کره خاکی  به جوش میاورد اما از نگاهی دیگر در عمق این موضوع حسرتی نهفته است زیرا که این سرمایه های ارزشمند ملی با مدیریت صحیح جامع انسانی امروز باید در وطن میبودند و بیش از تزریق دارایی های مالی، تخصص و توانمندی خود را در عرصه صنایع نوین و کسب و کارهای وابسته به جهت کارآفرینی هرچه بیشتر جوانان ایران زمین به کار میگرفتند.