دسته‌بندی نشده

چگونه برای وام کد ثنا بگیریم؟


به گزارش اقتصاد آنلاین، قوه قضاییه، در جهت بهبود و افزایش کیفیت خدمات دهی به کاربران خود و همچنین، صرفه جویی در وقت و هزینه مراجعین ، اقدام به راه اندازی سامانه ثبت نام الکترونیک به نام سامانه ثنا کرده است. کاربران، جهت انجام کارهای قضایی خود، دیگر نیازی نیست به مراجع قضایی به صورت حضوری، مراجعه کنند و تنها کافی است، درخواست خود را به صورت الکترونیکی، در این سامانه به ثبت برسانند.

این سامانه، خدمات قضایی متنوعی را به کاربران خود ارائه داده که مهم ترین آنها، ارسال ابلاغیه های و اطلاعیه های قوه قضاییه به صورت الکترونیکی برای اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی، ارائه برگه ثنا برای اموری مانند دریافت وام، عمل کردن به عنوان واسطه در بین طرفین دعوا ، نمایندگان قانونی آن ها و مواردی از این قبیل می باشد. بنابراین، کاربران برای استفاده از این سامانه، باید به نحوه عملکرد آن آگاهی داشته باشند.

از این رو در این مقاله قصد داریم، به ارائه مطالبی در رابطه با تعریف برگه ثنا و نحوه دریافت آن بپردازیم و سپس در ادامه، دریافت برگه ثنا با کد ملی که اختصاص به اشخاص حقیقی دارد، را در این سامانه بررسی کنیم.

برگه ثنا چیست؟

برگه ثنا، در واقع، گواهی ثبت نام افراد در سامانه ثنا می باشد. تعدادی از بانک ها و موسسات اعتباری، تنها در صورت ارائه این برگه، توسط شخص متقاضی وام و ضامن های وی، حاضر به تخصیص وام به این افراد هستند. از این رو، تمامی متقاضیان وام، جهت ثبت درخواست دریافت وام، در کنار مدارک مورد نیاز برای وام، ملزم به ارائه برگ ثنا خود نیز می باشند.

همچنین استفاده از سامانه ثنا، سبب برطرف شدن مشکلاتی مانند تاخیر در دریافت ابلاغیه ها، مفقود شدن ابلاغیه ها، عدم حضور در منزل برای دریافت ابلاغیه و غیره می شود، زیرا، افراد تنها با وارد شدن به سامانه ابلاغیه الکترونیک از طریق وارد کردن شناسه قضایی خود در این سایت می توانند تمامی ابلاغیه های مورد نظر را به صورت آنلاین دریافت کنند .

 نحوه دریافت برگه ثنا

همانطور که در بخش قبل توضیح داده شد، برگه ثنا یا همان پرینت استعلام سامانه ثنا ، در حکم گواهی ثبت نام کاربران در این سامانه است. این برگه، شامل اطلاعات مربوط به ثبت نام آن ها، جهت ارائه به بانک ها و سایر موسساتی که برای ارائه خدمات خود، شرط ثبت نام در سامانه ابلاغ ثنا دارند، می شود. متقاضیان، برای دریافت برگه ثنا، لازم است مراحل زیر را طی کنند: 

کاربران در ابتدا باید به سایت اصلی سامانه ثنا به نشانی sana.adliran.ir مراجعه کرده و گزینه تغییر اطلاعات را انتخاب کنند.

 

 کاربران، پس از انتخاب گزینه تغییر اطلاعات در صفحه باز شده، نام کاربری و رمز عبور خو را وارد کرده و دکمه مرحله بعد را بزنند: 

چگونه برای وام کد ثنا بگیریم؟

 پس از وارد شدن به حساب کاربری خود در سامانه، گزینه ” چاپ اطلاعات ثبت نام ” که در قسمت بالا سمت چپ صفحه قرار دارد را انتخاب و به این ترتیب، نسخه چاپی برگه ثنا خود را دریافت کنند . 

چگونه برای وام کد ثنا بگیریم؟

 بنابراین، با توجه به توضیحات بالا، اشخاص حقیقی برای دریافت برگه ثنا، باید از طریق کد ملی خود اقدام نمایند و بعد از انجام مراحل مذکور، در آخر نسخه چاپی برگه ثنا خود را دریافت نمایند.

 دریافت برگه ثنا با کد ملی

به گزارش دینا، اشخاص حقیقی می توانند، برای دریافت برگه ثنا با کدملی، وارد سامانه ثبت نام الکترونیک قوه قضاییه، شده و با انجام چند مرحله نسخه چاپی برگه ثنا دریافت دریافت نمایند، که شامل مراحل ذیل می شود:

کاربران محترم در ابتدا باید عبارت سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی را در مرورگر خود سرچ کنند و بعد از ورود به سایت اصلی این سامانه گزینه تغییر اطلاعات را انتخای نمایند.

در مرحله بعدی، کاربران، پس از انتخاب گزینه تغییر اطلاعات در صفحه باز شده، باید نام کاربری و رمز عبور خو را وارد کرده که شامل کد ملی اشخاص حقیقی می شود سپس با زدن دکه در ادامه وارد بخش بعدی شوند.

پس ورود به حساب کاربری خود در سامانه، گزینه ” چاپ اطلاعات ثبت نام ” که در قسمت بالا سمت چپ صفحه سایت قرار دارد را انتخاب کنند و سپس، نسخه چاپی برگه ثنا خود را دریافت کنند .

 برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دریافت برگه ثنا در کانال تلگرام آیین دادرسی و ادله اثبات دعوا عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون دریافت برگه ثنا پاسخ دهند .

 سوالات متداول

۱- برگه ثنا چیست ؟
برگه ثنا گواهی ثبت نام افراد در سامانه ثنا می باشد که به طور کامل در متن مقاله توضیح داده شده است

۲- برای دریافت برگه ثنا به چه صورت می توان اقدام کرد ؟
برای دریافت برگه ثنا باید از طریق مراجعه به سایت اصلی سامانه ثنا و ورود به حساب کاربری خود اقدام کرد که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.

۳- آیا تمامی بانک ها برای ارائه خدمات خود نیاز به دریافت برگه ثنا از متقاضیان خود دارند ؟
خیر بلکه تنها تعدادی از بانک ها و موسسات اعتباری برای خدمات خود شرط ارائه برگه ثنا را دارند که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع اقتصاد آنلاین