بانک،بیمه،بورس

عقب‌گرد ۱۰۳۱۵ واحدی شاخص کل بورس – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس با عقب گرد بیش از ۱۰ هزار واحدی در معاملات روز شنبه به کار خود پایان داد. ۳۹۱ نماد منفی و ۳۰ نماد در وضعیت صف فروش قرار داشتند، ۱۹۸ نماد مثبت و ۵۷ نماد نیز در وضعیت صف خرید قرار داشتند.

بعد از چند روز که ارزش معاملات به بالای ۴,۰۰۰ میلیارد تومان رسیده بود امروز ارزش معاملات خرد به پایین‌تر از ۴,۰۰۰ میلیارد تومان رسید، ارزش معاملات خرد عدد ۳,۶۷۳ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، ۹ درصد و نسبت به میانگین ماهانه ۱۲ درصد کاهش داشته است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۶۶۳ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای سومین روز متوالی با ثبت رقم ۲۳ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. این در حالی است که در یک هفته گذشته از شدت خروج نسبت به میانگین ماهانه کاسته شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۳۳۳ میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. اما صندوق‌های درآمد ثابت امروز شاهد ۳۷۳ میلیارد تومان خروج نقدینگی بوده‌اند.

ارزش صف‌های خرید ۴۷۰ میلیارد تومان است که نسبت به میانگین هفتگی ۱۳۲ میلیارد تومان افزایش داشته است. از سوی دیگر ارزش صف‌های فروش با کاهش ۱۳ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۲۷۴ میلیارد تومان قرار دارد.

بیشترین ارزش معاملات را گروه انبوه سازی با ثبت رقم ۳۸۲ میلیارد تومان به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های خودرویی با ارزش معاملات ۳۳۲ میلیارد تومان و بانکی با ارزش معاملات ۳۱۷ میلیارد تومان قرار دارند.

امروز در تایم اول معاملات وضعیت بهتر بوده و نمادها در وضعیت بهتری قرار داشتند اما در نیمه پایانی بازار با شدت گرفتن عرضه‌ها وضعیت به سمت منفی تر شدن رفت.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع :مهر

نوشته های مشابه