بانک،بیمه،بورس

رشد ۳۳۶۳ واحدی شاخص کل بورس در انتهای معاملات شنبه – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در انتهای معاملات امروز با رشد ۳۳۶۳, واحدی روبرو شد، ارزش معاملات خرد عدد ۴,۲۷۴ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، ۱۴% و نسبت به میانگین ماهانه ۲۰% کاهش داشته است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۳,۲۴۸ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی با ثبت رقم ۳۳ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. این در حالی است که در یک هفته گذشته از شدت خروج نسبت به میانگین ماهانه کاسته شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۴۶۱ میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. اما امروز ۶۱۴ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است. این در حالی است که در یک هفته گذشته شیب خروج از این صندوق‌ها نسبت به میانگین ماهانه در حال کاهش است.

ارزش صف‌های خرید ۲۱۵ میلیارد تومان است که نسبت به میانگین هفتگی ۷۰ میلیارد تومان افزایش داشته است. از سوی دیگر ارزش صف‌های فروش با کاهش ۱۴۸ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۱۷۶ میلیارد تومان قرار دارد.

بیشترین ارزش معاملات را گروه انبوه سازی با ثبت رقم ۵۳۱ میلیارد تومان (۱.۲ برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های فلزات اساسی با ارزش معاملات ۳۷۱ میلیارد تومان (۰.۵ برابر میانگین هفتگی) و شیمیایی با ارزش معاملات ۲۴۷ میلیارد تومان (۰.۷ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

گروه کاشی و سرامیک با ارزش معاملات ۶۲ میلیارد تومان (۲.۲ برابر میانگین هفتگی) بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه زغال سنگ با ارزش معاملات ۱۸ میلیارد تومان (۱.۶ برابر میانگین هفتگی) و گروه کانه‌های فلزی با ارزش معاملات ۱۶۷ میلیارد تومان (۱.۵ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع :مهر

نوشته های مشابه