کشاورزی و دامپروری

خرید تضمینی گندم استان اصفهان از مرز ۹۲ هزار تُن گذشت



محسن حاج عابدی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه خرید تضمینی گندم از نیمه اردیبهشت ماه از مهاباد شهرستان اردستان آغاز شد، اظهار داشت: تا امروز ۲۳ مردادماه، ۹۲ هزار و ۲۲۷ تُن گندم از کشاورزان استان اصفهان خریداری شده است که حدود ۹۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

پیش‌بینی رشد ۱۰۰ درصدی خرید گندم از کشاورزان اصفهانی

وی با اشاره به اینکه میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان در مدت مشابه سال گذشته حدود ۵۰ هزار تُن بود، خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌کنیم تا پایان فصل خرید (پایان شهریور) رشد صددرصدی را در خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان نسبت به سال گذشته خواهیم داشت.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان با اشاره به اینکه سال جاری ۴۳ مرکز خرید تضمینی گندم در استان اصفهان راه اندازی شده است، افزود: خرید تضمینی گندم از کشاورزان شهرستان‌های چادگان، فریدن، فریدونشهر، بوئین میاندشت، گلپایگان و سمیرم در حال انجام است و تا پایان شهریور ادامه دارد.

واریز مطالبات گندمکاران اصفهانی تا پایان مرداد

حاج عابدی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال حدود صد هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شود، گفت: نرخ خرید تضمینی گندم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است که به علاوه یک‌هزار و ۵۰۰ تومان یارانه تولید و ۲ هزار تومان پاداش تحویل گندم به دولت، در مجموع هر کیلو ۱۵ هزار تومان تعیین شده است.

وی، بهای گندم خریداری شده از کشاورزان استان را یک هزار و ۱۰۸ میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: تاکنون ۴۲۹ میلیارد تومان بابت خرید گندم به گندم‌کاران استان پرداخت شده و مابقی بهای گندم نیز تا پایان مرداد به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع :مهر

نوشته های مشابه