اقتصاد کلان

۷۵۰۰ اتوبوس آماده سفرهای نوروزی/ احتمال افزایش ۲۵ درصدی قیمت بلیت



رییس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری با بیان اینکه تعداد اتوبوس‌ها در حال حاضر به ۷۵۰۰ عدد رسیده است، گفت: به‌دنبال این هستیم این عدد را تا نوروز افزایش دهیم و اتوبوس‌هایی که به بخش‌های دیگر از جمله سفرهای درون‌شهری یا کارخانه‌ها جذب شده را برگردانیم.

احمدرضا عامری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت ناوگان اتوبوسرانی برای سفرهای برون‌شهری در آستانه نوروز بیان کرد: تعداد اتوبوس‌ها در حال حاضر به ۷۵۰۰ عدد رسیده است اما به‌دنبال این هستیم این عدد را تا نوروز افزایش دهیم و اتوبوس‌هایی که به بخش‌های دیگر از جمله سفرهای درون‌شهری یا کارخانه‌ها جذب شده را برگردانیم.

وی در پاسخ به اینکه کشور به چه تعداد ناوگان اتوبوسی برای سفرهای نوروزی نیاز دارد، گفت: این موضوع بستگی به سفرهای مردم دارد. امسال هم نوروز مقارن با ماه مبارک رمضان شده و نمی‌توان پیش‌بینی کرد اما احتمال دارد سفرها کاهش پیدا کند.

رییس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری با بیان اینکه افزایش نرخ بلیت با تورم موجود در جامعه و افزایش قیمت کالاهای مصرفی نیست، گفت: در حال حاضر قیمت یک تایر لاستیک به ۸۰ میلیون تومان هم رسیده است. مبلغ کارشناسی‌شده از سوی کارشناسان اقتصادی دولتی در حوزه حمل‌ونقل، به‌ازای هر نفر کیلومتر در ماشین‌های وی‌آی‌پی ۱۸۵۰ تومان، ماشین‌های ویژه ۱۶۰۰ تومان است. اما اکنون این عدد بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومان است و ۱۳۰۰ تومان از نرخ واقعی حمل‌ونقل عقب هستیم؛ هرچند که مردم هم توان خرید چنین قیمتی را ندارند.

عامری درباره احتمال افزایش قیمت بلیت اتوبوس بیان کرد: اخباری مبنی‌بر افزایش ۲۵ درصدی قیمت بلیت اتوبوس وجود دارد؛ زیرا در ایام سفرهای نوروزی اتوبوس‌ها به‌صورت یکسر خالی حرکت می‌کنند و سفرهایشان به مقصدهای زیارتی و سیاحتی یک‌طرفه است؛ به همین دلیل با افزایش قیمت جبران یک‌سر خالی بودن است و برای راننده‌ها هم صرفه بیشتری دارد، آن هم در شرایطی که قیمت یک اتوبوس در شرایط فعلی بالغ‌بر ۲۷ میلیارد تومان است.

انتهای پیام

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه