اقتصاد کلان

۳۵۰ هزار تومان دیگر از بهای سکه ریخت



رئیس اتحادیه طلا ‌و جواهر تهران از ادامه روند کاهش قیمت سکه و طلا در بازارهای داخلی در پی کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی ‌و تعادل نرخ ارز در داخل خبر داد و بر حصول ثبات نسبی در بازار طی یک ماه اخیر و رکود مجدد بر بازار تاکید کرد.

نادر بذرافشان در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی، اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت، در بازارهای جهانی شاهد کاهش ٣٧ دلاری اونس جهانی طلا بودیم که در حال حاضر نرخ ١٩۵۶ دلاری را ثبت کرده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه‌ داد: در بازارهای داخلی نیز نرخ ارز از ثبات نسبی برخوردار بود و نوسان کاهشی را تجربه کرد؛ براین اساس روند کاهش قیمت‌ها در بازار سکه و طلا را داشتیم.

وی در رابطه با آخرین قیمت معاملاتی سکه و طلا در بازار روز گذشته (پنجشنبه) و تغییرات آن‌ نسبت به ابتدای هفته، گفت: هر قطعه سکه تمام طرح جدید در این هفته با ٣۵٠ هزار تومان کاهش قیمت، در آخرین معاملات روز پایانی هفته، ٢٩ میلیون و ١٠٠ هزار تومان تعیین قیمت شد. سکه تمام طرح قدیم نیز با ١٠٠ هزار تومان کاهش هفتگی به ٢۵ میلیون و ۴۵٠ هزار تومان در پایان هفته رسید. نیم سکه نیز کاهش ١٠٠ هزار تومانی را نسبت به ابتدای هفته تجربه کرد و در پایان هفته ١۵ میلیون و ٢۵٠ هزار تومان دادوستد شد. ربع سکه نیز با کاهش ٢٠٠ هزار تومانی نسبت به ابتدای هفته ١٠ میلیون و ٣۵٠ هزار تومان قیمت داشت.  سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی اما بدون تغییر نسبت به ابتدای هفته ماند و در پایان هفته به پنج میلیون و ٧٠٠ هزار تومان معامله شد.

بذرافشان در رابطه با آخرین وضعیت حباب سکه در بازار نیز اعلام کرد: حباب سکه نیز در این هفته، نوسان زیادی را تجربه نکرد و تغییر خاصی نداشت؛ در در آخرین معاملات پایانی این هفته هر قطعه سکه پنج میلیون و ١٨٠ هزار تومان دارای حباب بود.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، با بیان اینکه بازار یک هفته اخیر بازاری با ثبات و بدون التهاب بود، گفت: کاهش تقاضا و رکود همچنان بر بازار حاکم است ‌و مجدد کاهش تقاضا در بازار در هفته‌ای که گذشت تشدید شد. این درحالیست که طی یک ماه اخیر، روند ثبات قیمت‌ها را شاهد بودیم و قیمت‌ها به ثبات نسبی خوبی رسیده است اما متاسفانه همچنان تقاضای خاصی وجود ندارد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که طی هفته‌های پیش‌رو رونق به صنعت سکه و طلا باز گردد و مجدد شاهد رونق در بازار سکه و طلا باشیم.

انتهای پیام

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه