دسته‌بندی نشده

جبران بازدهی شاخص کل همراه با کاهش نرخ ها در بازارهای موازی


به گزارش اقتصادآنلاین، هفته گذشته در بازارهای مالی داخلی ، بازار سهام به روند صعودی برگشت و  روند منفی ترسناک هفته قبل در شاخص کل و شاخص کل هم وزن متوقف شد.

شاخص کل بورس اوراق بهادار با بازدهی مثبت ۴.۸ درصدی عملکرد خوبی از خود برجای گذاشت و بهترین بازدهی هفتگی را در بین سایر بازارها به خود اختصاص داد.

البته ادامه دار بودن این روند خوب در کوتاه مدت بین فعالین بازار با شک و دوگانگی همراه است و بعضا معتقد هستند که کاهش نرخ دلار آزاد و زمزمه‌هایی مبنی بر آغاز مذاکرات و از طرقی قطعی برق بعضی از صنایع از آغاز خرداد ماه می‌تواند روند کوتاه مدت بازار سهام را با چالش‌هایی روبه‌رو کند .

در هفته ای که گذشت از طرفی کاهش نرخ دلار در بازار آزاد موجب کاهش نرخ سکه شد و بازدهی سکه در هفته گذشته نزدیک به منفی ۳ درصد بود و به نظر تب انتظارات از افزایش نرخ دلار در بازارهای موازی کاهش یافته است و اغلب حداقل در کوتاه مدت انتظار ثبات و یا کاهش قیمت ها را دارند .

بازدهی بازار کریپتو نیز در هفته گذشته تقریبا از لحاظ دلاری صفر بود و بیت کوین و اتریوم هر دو در حال درجا زدن هستند و مدتی می‌شود که بازار جهت خاصی ندارد.

جبران بازدهی

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع اقتصاد آنلاین

نوشته های مشابه