کشاورزی و دامپروری

اجرای طرح‌های چهارگانه عشایری با حضور زنان



به گزارش خبرگزاری مهر، سیاوش احمدی میرقائد، سرپرست سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اجرای طرح‌های چهارگانه این سازمان گفت: چهار طرح توسعه صنایع دستی عشایر، توسعه کشت گیاهان دارویی در مناطق عشایری، توسعه گردشگری عشایر و طرح زنجیره تولید گوشت قرمز توسط عشایر، از طرح‌های محوری سازمان برای تنوع‌بخشی به اشتغال و افزایش درآمد عشایر است که در مناطق عشایری در دست اجرا است و امور زنان عشایری در استان‌ها باید تلاش کنند نقش زنان عشایری را در اجرای این طرح‌ها پررنگ‌تر کنند.

وی افزود: مدیریت تولید و اقتصاد در خانوارهای عشایری بر عهده زنان است و این امر مسئولیت ما را در ارائه خدمات به این زنان زحمتکش بیشتر می‌کند.

وی ادامه داد: امروز چرخه تحولات اقتصادی و اجتماعی جامعه به گونه‌ای است که نیازمند ارائه موضوعات جدید در حوزه‌های مختلف مربوط به زنان عشایری هستیم و باید روی آن کار مطالعاتی انجام دشود.

وی تاکید کرد: در حوزه‌های بهداشتی، آموزشی و فرهنگی و سایر بخش‌های مربوط به زنان عشایری باید طرح و برنامه داشته باشیم و امور عشایر استان‌ها باید در این زمینه فعالیت‌های بیشتری داشته باشند.

احمدی میرقائد بر افزایش صندوق‌های اعتبارات خرد زنان عشایری کشور تاکید کرد و گفت: ۴۹۱ صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری با ۱۱۳ هزار عضو در سراسر کشور فعالیت اقتصادی می‌کنند که بیش از این امکان توسعه این صندوق‌ها و افزایش تعداد اعضای آنها وجود دارد.

سرپرست سازمان امور عشایر ایران خاطرنشان کرد: این تعداد صندوق اعتبار خرد زنان عشایری با فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند، توانسته‌اند در انجام فعالیت‌های اقتصادی زنان عشایری اثرگذار باشند.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع :مهر

نوشته های مشابه