عمران و اشتغال

۷۰ درصد حوادث سفرهای دریایی از مبادی غیرمجاز است



مدیرکل حفاظت و ایمنی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حوزه خدمات امداد و نجات تفاوتی بین قایق مجاز و غیرمجاز وجود ندارد؛ اما ۷۰ درصد حوادث مربوط‌به سفرها از مبادی غیرمجاز است.

به گزارش ایسنا، نادر پسنده در نشست تشریح اقدامات و برنامه‌های طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳، با بیان اینکه سفرهای دریایی مردم به‌صورت گردشگری با روند افزایشی مواجه است، گفت: اداره کل ایمنی و حفاظت دریانوردی مسئولیت حفظ مسافران را بر عهده دارد و ۱۵۵۰ شماره‌ای است که مسافران می‌توانند هنگام بروز حادثه تماس بگیرند.

وی با بیان اینکه هفت مرکز فرعی و ۱۳ مرکز اصلی برای ایمنی دریایی هماهنگ شده است، گفت: ۲۷ فروند شناور تخصصی جست‌وجو و نجات، ۱۲۳ فروند همیار ناجی، ۴۸ فروند شناور آتش‌خوار برای زمانی که حریقی رخ دهد در نظر گرفته شده است. همچنین در سال ۱۴۰۲، برای ۱۳۷۸ فرآیند جست‌وجو و نجات را انجام داده و به ۲۷۶ نفر خدمات دریایی دادیم.

مدیرکل حفاظت و ایمنی سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: در حوزه خدمات امداد و نجات تفاوتی بین قایق مجاز و غیرمجاز وجود ندارد؛ اما ۷۰ درصد حوادث مربوط‌به سفرها از مبادی غیرمجاز است. ما در مبادی رسمی و مجاز، در بسیاری از مواقع به‌دلیل بروز طوفان از انجام سفر دریایی خودداری می‌کنیم که این درخواست‌ها به سفرهای دریایی غیرمجاز منجر می‌شود.

پسنده با بیان اینکه در قالب طرح ملی جست و جو و نجات دریایی هماهنگی‌های لازم انجام شده است، گفت: در این هماهنگی سازمان‌های متعددی از جمله ستاد کل نیروهای مسلح، ستاد حوادث غیرمترقبه، نیروی دریایی و هوایی ارتش، شرکت نفتکش، سازمان هواشناسی، سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت‌های فرودگاهی همه در تعامل هستند برای اینکه اگر سانحه ای رخ داد بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع ایسنا