عمران و اشتغال

تامین یک میلیون قطعه زمین ۹۹ ساله در روستاها تا پایان دولت



ایسنا/خوزستان رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در مجموع تا پایان دولت سیزدهم یک میلیون قطعه زمین روستایی در کشور تامین خواهد شد و در اختیار متقاضیان فاقد مسکن قرار خواهیم داد.

غلامرضا صالحی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و بعضا در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده است.

وی افزود: تا به امروز در شهرها عملیات ساخت حدود ۱۲۰ هزار واحد در کل کشور در بحث طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده است.

رییس بنیاد مسکن کشور گفت: در روستاها نیز که پرداخت تسهیلات و تامین زمین به عهده بنیاد مسکن است تا به امروز ۳۸۰ هزار واحد ساخت و ساز انجام شده و حدود ۱۶۰ هزار واحد به بهره‌برداری رسیده است.

صالحی ادامه داد: یکی از برنامه‌های بنیاد مسکن در خصوص تامین مسکن در روستاها واگذاری زمین به صورت ۹۹ ساله است که تا به امروز ۲۳۰ هزار قطعه در کل کشور تامین شده است.

وی افزود: برنامه بنیاد مسکن برای سال جاری تامین ۵۰۰ هزار قطعه برای کل کشور است و برای سال ۱۴۰۳ نیز ۵۰۰ هزار قطعه دیگر زمین تامین خواهیم کرد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در مجموع تا پایان دولت سیزدهم یک میلیون قطعه زمین روستایی در کشور تامین خواهد شد و در اختیار متقاضیان فاقد مسکن قرار خواهیم داد.

صالحی گفت: همه این واگذاری‌های زمین‌ نیز به صورت ۹۹ ساله است تا متقاضیان فاقد مسکن در روستاها بتوانند نسبت به دریافت این زمین‌ها اقدام کنند.

انتهای پیام

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه