عمران و اشتغال

تمام قراردادهای اجاره مسکن باید در سامانه خودنویس ثبت شوند



ایسنا/خوزستان مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تمامی قراردادهای اجاره برای دریافت کد رهگیری رایگان باید در سامانه خودنویس به آدرس khodnevis.mrud.ir ثبت شوند.

مسعود بیات منش در گفت و گو با ایسنا با اشاره به لزوم ثبت تمامی قراردادهای اجاره در سامانه خودنویس در سال جاری اظهار کرد: سامانه خودنویس جهت رفاه حال مردم و در راستای نظارت و کنترل قیمت مسکن به همت وزارت راه و شهرسازی ایجاد شده ‌است تا مردم بتوانند به‌ صورت رایگان قراردادهای ملکی خود را ایجاد و ثبت کنند.

وی افزود: این سامانه به‌ صورت شبانه‌روزی آماده خدمت رسانی به مردم است و در نسخه فعلی، تمام اقلام اجاره ملک اعم از مسکونی، غیرمسکونی، مالکیت حقیقی، مالکیت حقوقی و چند مالکی در دسترس بوده و همچنین پنل مشاور املاک نیز در دسترس مشاورین املاک قرار گرفته و ثبت مبایعه نامه نیز امسال به سامانه خودنویس منتقل شده ‌است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان عنوان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تمامی قراردادهای اجاره برای دریافت کد رهگیری رایگان صرفا باید در سامانه خودنویس به آدرس khodnevis.mrud.ir ثبت شوند.

بیات منش افزود: بر این اساس دریافت کد رهگیری در سامانه خودنویس علاوه بر اینکه توسط مشاوران املاک امکان‌پذیر است، توسط خود مردم به‌ عنوان متعاملین نیز به ‌صورت رایگان قابل دریافت خواهد بود.

انتهای پیام

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه