ارتباطات و فن آوری اطلاعات

حساب کاربری کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در ایکس هک شد


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، روز گذشته حساب کاربری رسمی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در توییتی نوشت: EFTهای بیت کوین برای ثبت در تمام بورس‌های اوراق بهادار ملی ثبت شده، تأیید شده اند. این توییت حاوی یک ویژگی گرافیکی شبیه نمونه واقعی بود و نقل قولی از گری گنسلر مدیر این کمیسیون نیز در آن وجود دارد. اما گنسلر به سرعت در حساب کاربری شخصی خود در ایکس توضیح داد پست منتشر شده در SECGov@ در نتیجه هک شدن حساب کاربری منتشر شده است.

او در این باره نوشت: حساب کاربری توییترSECGov@هک شده و یک پست غیر مجاز منتشر شده است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا فهرست و تجارت محصولات قابل معامله در بورس بیت کوین را تأیید نکرده است.

این سردرگمی در حالی ایجاد شده که این کمیسیون در واقع مشغول بررسی معاملات بیت کوینEFT یا همان صندوق‌های سرمایه گذاری است که از رمز ارز نگهداری می‌کنند. پیش بینی می‌شود این رگولاتور چهارشنبه ( به وقت آمریکا) در این باره تصمیم گیری کند.

پست جعلی که هم اکنون از حساب رسمی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا حذف شده به اوج گیری قیمت بیت کوین و سپس سقوطی با شیب زیاد منجر شد.

هنوز مشخص نیست حساب کاربری این رگولاتور در ایکس چگونه و توسط چه افرادی هک شده است. سخنگوی این سازمان بیانیه‌ای اعلام کرد مشغول بررسی این موضوع است. وی در این باره گفت: کمیسیون بورس واوراق بهادار آمریکا اعلام کرد یک طرف ثالث ناشناخته به حساب SECGov x.com@ دسترسی یافته و برای مدت کوتاهی پس از ساعت ۴ به وقت محلی فعالیت‌هایی انجام داده است. این دسترسی غیرمجاز اکنون مسدود شده است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا با نیروهای مجری قانون و همکارانش در سراسر بخش‌های دولت برای تحقیق درباره این موضوع همکاری و گام متناسب بعدی در خصوص دسترسی غیرمجاز و هرگونه اقدام خلاف قانون در نظر می‌گیرد.



منبع مهر

نوشته های مشابه