ارتباطات و فن آوری اطلاعات

انجام عمل جراحی ستون فقرات با هدست ویژن اپل



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزمو چاینا، یک گام دیگر در جهت پیشرفت فناوری جراحی برداشته شد و برای این منظور از هدست واقعیت ترکیبی اپل(ویژن پرو) استفاده شده است.

در یک جراحی فیوژن ستون فقرات (spinal fusion surgery )در لندن، سووی ورهو دستیار جراح هدست هولولنز مایکروسافتی که همیشه استفاده می کرد را با یک هدست ویژن پرو عوض کرد و نتایج حیرت انگیز بود.

این دستیار جراح قبلا از هدست هولو لنز برای جراحی های مشابه استفاده کرده بود.

ورهو تجربه استفاده از ویژن پرو را تحول آمیز خواند. او در مصاحبه ای گفت: برخلاف روش های معمول که در آنها ممکن است نیاز باشد دستیارهای جراح به طور فیزیکی ابزارها را بیابند، ویژن پرو پتانسیل احتمال خطا را از بین می برد و حدس و گمانه زنی را از این فرایند حذف می کند و به پرسنل اعتماد به نفس می دهد تا جراحی را انجام دهند.

البته این نخستین تجربه ورهو در استفاده از فناوری واقعیت افزوده در اتاق عمل نبود. او پیش از این از بک هدست هولو لنز ۲ برای جراحی های مشابه استفاده کرده بود اما او معتقد است ویژن پرو این فرایند را به میزان قابل توجهی ارتقا می دهد.

به گفته یکی از پزشکان این پروژه مزایای استفاده از هدست فراتر از موضوع حذف خطای انسانی است. او به پتانسیل ارتقای کارآمدی و انتقال دانش با کمک این روش اشاره می کند.

او می گوید: طب عمل جراحی بیشتر اوقات نیاز است پرستاران با تجهیزات ناآشنا کار کنند. آنها پس از استفاده از ویژن پرو می توانند از تجربیات بیاموزند و مدت زمان مورد نیاز برای چنین فعالیت هایی را کاهش دهند.

تجربه استفاده از ویژن پرو تحت نظارت جراح نشان دهنده گامی مهم در یکپارچه سازی فناوری واقعیت افزوده در جراحی است.

توانایی بصری سازی و دسترسی راحت به ابزارها در حوزه جراحی میزان دقت را افزایش و اشتباهات را کاهش می دهد و همچنین کارآمدی را ارتقا می دهد.



منبع مهر

نوشته های مشابه