اقتصاد کلان

پرداخت وام ۲۰ میلیونی بدون بهره برای خرید بیمه



رئیس کل بیمه مرکزی گفت: بر اساس تفاهم‌نامه با یکی از بانک‌های کشور تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی خرید بیمه بدنه، بیمه عمر یا شخص ثالث با نرخ سود صفر درصد پرداخت می‌شود.

به گزارش ایسنا، علی استادهاشمی، امروز در غرفه ایسنا در نمایشگاه رسانه‌های ایران اظهار کرد: از ۳۸ میلیون وسیله نقلیه اعم از خودرو و موتورسیکلت تنها ۲۵ میلیون وسیله دارای بیمه‌نامه معتبر شخص ثالث هستند که ۳۴ درصد کل وسایل نقلیه را شامل می شود. البته ۸۶ درصد موتورسیکلت‌ها فاقد بیمه هستند.

وی افزود: برای اجرایی شدن مساله بیمه وسایل نقلیه اقدامات چندگانه‌ای را در دستور کار قرار دادیم؛ اقدام اول این است که بیمه شخص ثالث موتورها یک ساله شد. قبلا افراد می‌توانستند بیمه‌نامه را به صورت هفتگی و یک روزه  خریداری کنند. ما اجبار کردیم تا این مدت به یک سال افزایش یابد که در هیات دولت به تصویب رسیده است.

به گفته استادهاشمی اقدام دیگر تخفیف ۲۰ درصدی بیمه موتورسیکلت‌های صفر کیلومتر است.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه بخشودگی جرایم بیمه تا آخر اسفند اجرا می‌شود، گفت: کسانی که بیمه شخص ثالث ندارند اگر بیمه نامه را تا پایان اسفند دریافت کنند می توانند از تخفیف کامل جرایم استفاده کنند.

استاد هاشمی تصریح کرد: یکی از کارها انعقاد تفاهم نامه بیمه مرکزی با یکی از بانکهای کشور است که تا سقف ۲۰ میلیون تومان تسهیلات خرید بیمه نامه با نرخ سود صفر پرداخت می‌شود. متقاضیان خرید بیمه نامه پس از مراجعه به نمایندگی شرکتهای بیمه به یکی از بانک‌ها متصل می شوند که می‌توانند برای دریافت بیمه بدنه، بیمه عمر یا شخص ثالث تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی دریافت کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: هر شرکتی که بتواند این خدمات را ارایه کند بدهی را باید به صورت اقساط به بانک پرداخت می‌کند. مدت بازپرداخت این وام یک ساله است.

انتهای پیام

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه