اقتصاد کلان

پیش‌بینی نرخ ارز در ماه‌های آینده



یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه اتفاقات سیاسی اخیر در افزایش نرخ ارز بی‌اثر نبوده است، گفت: با توجه به ذخایر مطلوب ارز پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آینده ثبات نرخ ارز را داشته باشیم که این امر باعث ثبات در اقتصاد و کسب‌وکارهای بازار می‌شود.

علی نقیب در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نرخ ارز بیان کرد: نرخ ارز هم تحت تاثیر مسائل سیاسی قرار می‌گیرد و هم با توجه به نیازهای مصرف و عرضه و تقاضا تعیین می‌شود. در روزهای گذشته اتفاقات سیاسی، در افزایش نرخ ارز بی‌اثر نبوده است. با وجود این، اگر ارز روند ثابتی پیدا کند، نرخ ارز یا ثابت می‌ماند یا به دو هفته پیش برمی‌گردد.

وی ادامه داد: با وجود این، باید به ارزی که برای صنایع و مصارف صنعتی استفاده می‌شود نیز توجه کرد. از طرف دیگر در خصوص اینکه در روزهای پایانی سال و شب عید سفرهای خارجی زیاد است و مسافران به ارز نیاز دارند، بانک مرکزی باید جوابگو باشد که ارز به اندازه کافی موجود است یا نه.

 این کارشناس اقتصادی اظهار امیدواری کرد که با بررسی نیازها بتوانیم از تورم بی‌رویه‌ای که وجود دارد و به قیمت‌های محصولات در بازار ضربه می‌زند، جلوگیری کنیم. با توجه به اظهارات بانک مرکزی مبنی‌بر اینکه ذخایر ارزی کمبودی ندارد، امیدواریم این موضوع به ثبات قیمت ارز کمک کند.

نقیب درباره پیش‌بینی خود از وضعیت ماه‌های آینده بازار گفت: بر اساس اظهارات مسئولان دولتی نباید مشکلی داشته باشیم.

وی درباره اینکه در صورت تبعیت نرخ ارز از تورم، روند به چه صورت خواهد بود، گفت: پیش‌بینی‌ها بر اساس آنچه در گذشته رخ داده حاکی از آن است که با وجود تورم، سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی، موجب ثبات نرخ ارز شده است.

این کارشناس اقتصادی در پایان پیش‌بینی کرد که در ماه‌های آینده هم ثبات نرخ ارز را داشته باشیم و ثبات نرخ ارز باعث ثبات در اقتصاد و کسب‌وکارهای بازار می‌شود.

انتهای پیام

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه