انرژی

ایران میان ۵ کشور برتر سازنده توربین‌های نیروگاهی جهان



به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر اسکندری، معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی در گفت‌وگویی رادیویی با تاکید بر اینکه ۹۴ درصد برق مورد نیاز کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تولید می‌شود، گفت: ایران توانسته است میان ۵ کشور برتر سازنده توربین‌های نیروگاهی جهان قرار گرفته که در دنیا به عنوان سازنده قطعات نیروگاهی با فناوری پیشرفته شناخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۹۱ درصد قطعات نیروگاهی با توانمندی ایجاد شده در داخل کشور ساخته می‌شود، ادامه داد: از این منظر کشورمان جایگاه مناسبی در سطح جهان دارد و در تلاشیم با برنامه‌ریزی و هماهنگی دقیق بتوانیم جایگاه خود را در این عرصه بهبود بخشیم.

معاون راهبری تولید شرکت مادر تخصصی برق حرارتی با بیان اینکه کشورمان یکی از شبکه‌های برق مطمئن، پایدار و بزرگ جهان را در اختیار دارد، گفت: در حال حاضر ایران با برخورداری از ۷۴ هزار و ۸۸۸ مگاوات ظرفیت منصوبه نیروگاه‌های حرارتی به عنوان نهمین کشور برتر دارای بیشترین ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی در دنیا شناخته می‌شود.

اسکندری با اشاره به اینکه از زمان شکل‌گیری شرکت برق حرارتی تاکنون بیش از ۸۲۵ هزار قطعه مورد نیاز صنعت نیروگاهی توسط متخصصان داخلی کشورمان ساخته شده است، افزود: در حال حاضر ۶۲۲ واحد تولید برق حرارتی در کشور مشغول به تأمین برق مورد نیاز مشترکان هستند که برای تأمین قطعات، تعمیرات، سرویس و ارتقای آن‌ها مشکلی در داخل نداریم.

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی خاطرنشان کرد: مجموعه نیروگاهی کشورمان در حوزه تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌ها رتبه برتر خاورمیانه را به خود اختصاص داده است.



منبع مهر

نوشته های مشابه