ارتباطات و فن آوری اطلاعات

متا محتوای نمایش داده شده برای نوجوانان را محدود می‌کند



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پس از افزایش فشار رگولاتورهای سراسر جهان بر متاپلتفرمز برای محافظت از کودکان در مقابل محتوای مخرب، این شرکت متا اعلام کرد محتوای بیشتری را برای کاربران نوجوان در فیس بوک و اینستاگرام نمایش نمی‌دهد.

متا در یک پست وبلاگی اعلام کرد: اکنون محدودترین تنظیمات کنترل محتوا در اپ ها برای تمام نوجوانان اعمال می‌شود و عبارات جستجوی اضافی در اینستاگرام محدود می‌شوند.

این اقدام احتمال برخورد نوجوانان با محتوای حساس مانند خودکشی، آزار به خود و اختلالات غذا خوردن را هنگام استفاده از ویژگی‌هایی مانند جستجو و اکسپلور در اینستاگرام سخت‌تر می‌کند.

این شرکت آمریکایی اعلام کرد احتمالاً اقدامات مذکور در هفته‌های آینده اعمال می‌شود به ایجاد تجربه‌ای متناسب با سن هنگام استفاده از اپ منجر می‌شود.

متا به دلیل اعتیاد آوری اپ هایش و همچنین دامن زدن به بحران روحی جوانان در آمریکا و اروپا تحت فشار است. دادستان‌های کل ۳۳ ایالت آمریکا از جمله کالیفرنیا و نیویورک در ماه اکتبر از متا شکایت و اعلام کردند این شرکت به طور مستمر عموم مردم را درباره خطرات پلتفرم هایش گمراه کرده است.

کمیسیون اتحادیه اروپا نیز از متا خواسته اطلاعات بیشتری درباره حفاظت از کودکان دربرابر محتوای غیرقانونی مخرب فراهم کند.

هنگامیکه یکی از کارمندان سابق متا در مقابل کنگره آمریکا شهادت داد و اعلام کرد این شرکت از آزار و تأثیرات مخرب پلتفرم هایش بر نوجوانان اطلاع داشته اما هیچ اقدامی نکرده، سختگیری رگولاتوری نیز بیشتر شد.

آرتور بیجار کارمند سابق و افشاگر متا، خواستار تغییراتی در طراحی فیس بوک و اینستاگرام شد تا ابزارهای بهتری برای مدیریت تجربیات ناخوشایند برای افراد جوان فراهم کند.

بیجار درباره تغییرات اعمال شده توسط متا گفت این اقدامات هیچ کدام از نگرانی‌های او را برطرف نمی‌کنند.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه