بانک،بیمه،بورس

ریزش ۱۰۶۶۷ واحدی شاخص کل بورس – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با ریزش ۱۰۶۶۷ واحدی مواجه شد، همانگونه که در تحلیل تکنیکال شاخص کل بیان کردیم بازار در یک کانال نزولی کوچک در دل کانال نزولی بزرگ ۶ ماه قرار گرفته است و اگر نتواند مقاومت ۲ میلیون و ۳۰ هزار واحد را به سمت بالا بشکند در همین کانال نزولی باقی خواهد ماند.

البته در بازار سرمایه پول نبوده و ریسک‌های لحظه‌ای هم دلیل اصلی ریزش و نوسان در کانال نزولی نیست. ارزش معاملات خرد عدد ۳,۶۸۵ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، کاهش قابل توجهی نداشته است. اما نسبت به میانگین ماهانه، ۶% کاهش داشته است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۲,۱۳۴ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای دومین روز متوالی با ثبت رقم ۷۸۹ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته بر شدت خروج هم نسبت به میانگین ماهانه افزوده شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۵۰۳ میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. امروز نیز با ورود ۱۱۹ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی برای دومین روز متوالی به صندوق‌های درآمد ثابت، دریافت سود ثابت همچنان مورد استقبال حقیقی‌ها قرار دارد. در یک هفته گذشته شیب ورود به این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه، در حال افزایش است.

ارزش صف‌های خرید ۵۳ میلیارد تومان است که کاهش ۳۲ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد.این در حالی است که ارزش صف‌های فروش با افزایش ۳۸ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۵۴۲ میلیارد تومان قرار دارد.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع :مهر

نوشته های مشابه