انرژی

رشد ۶۳ درصدی مشارکت در نمایشگاه/ تزریق یک همت به پژوهشگاه نیرو



به گزارش خبرنگار مهر، مجید عمیدپور در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت برق گفت: یکی از مأموریت‌های پژوهشگاه این است که در فضای صنعت برق نفوذ اکوسیستم و زیست بوم فناوری را گسترش دهیم.

وی اضافه کرد: امسال در کنار صنایعی که رشد و بلوغ پیدا کرده‌اند شرکت‌های دانش‌بنیان را نزدیک فضای نمایشگاه آورده‌ایم که حدود ۷۰۰ محصول و خدمات فناور را به نمایشگاه آورده‌اند که با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مسیر ارتقای این محصولات را خواهیم داشت.

رئیس پژوهشگاه نیرو خاطر نشان کرد: صنعت فن بازار دارای کیفیت بالایی است و در مدت کوتاهی توانستیم این خلأ که مقداری احساس می‌شد پر کردیم. در این اکوسیستم نوآوری در صنعت برق را توسعه می‌دهیم و به عنوان اولین دستگاه‌های اجرایی کشور به دنبال این بودیم که فضای اکوسیستم و توسعه فناوری و نوآوری کشور را ارتقا دهیم.

به گفته رئیس پژوهشگاه نیرو این نخستین فن‌بازار صنعت برق در کنار نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق خیلی نویدبخش است.

وی اضافه کرد: در این دوره شرکت‌کننده‌ها در نمایشگاه ۶۳ درصد رشد داشته است و امیدواریم از ۷۰۰ محصول ارائه شده با حمایت پارک علم و فناوری وزارت نیرو و فعال شدن صندوق وزارت نیرو از این پدیده‌ها حمایت شود و صنعت برق از این اتفاق بهره‌مند شود.

عمید پور در رابطه با برنامه‌های حمایتی پژوهشگاه نیرو از فناوری‌ها و محصولات ارائه شده گفت: پارک علم و فناوری پلتفرم و سکویی است که روی آن قرار است حمایت شود و بخشی از حمایت‌ها از طریق صندوق شکوفایی انجام می‌شود و منابع خوبی قرار است به این صندوق تزریق شود.

رئیس پژوهشگاه نیرو با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۶۰ شرکت دانش‌بنیان را تحت حمایت داریم خاطر نشان کرد: باور نمی‌کردم که ۷۰۰ محصول جدید فناور توسط شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه شود.

وی با تاکید بر مدیریت مصرف برق در تمامی بخش‌ها گفت: ۳۳ شرکت دانش بنیان در این رویداد شرکت کردند و ۶۸ محصول فناورانه را ارائه کردند که تعدادی از این‌ها را داریم حمایت کنیم.

عمیدپور درباره اقدام‌ها در خصوص کاهش پیک مصرف گفت: در این بیش از ۶۰۰ محصول فناورانه، ۱۳۰ مورد اقدام فناورانه در فن‌بازار ارائه شده که بخشی از این‌ها در جلوگیری از اتلاف شبکه موثرند.

وی با اشاره به تصویب واریز ۲۶۰۰ میلیارد تومانی به صندوق شکوفایی وزارت نیرو گفت: امسال هزار میلیارد تومان به صندوق تزریق می‌شود.

عمیدپور با اشاره به اینکه به دنبال پروژه برقی سازی برای کاهش آلودگی هوا در شهر تهران هستیم اضافه کرد: اعم از برقی‌سازی خودروها و شارژرهای برقی که در دست پیگیری است.

رئیس پژوهشگاه نیرو اضافه کرد: سه مصوبه ۴۰۰۰، ۴۵۰۰ و ۳,۰۰۰ میلیارد تومان در حوزه خورشیدی و بادی داریم که ۱۱ هزار و ۵۰۰ مگاوات (سه هزار بادی و ۸۵۰۰ مگاوات خورشیدی) در شورای اقتصاد مصوب شده است.

به گفته این مقام مسئول تا چند سال آینده با توجه به شرایط ناترازی درصد قابل توجهی از این محقق می‌شود.

عمیدپور در خاتمه اضافه کرد: در صورتی که هوشمندسازی با روند خوبی پیش برود شاهد اجرایی شدن این مصوبات و کاهش مصرف و مدیریت مصرف برق که بخشی به هوشمندسازی برمی‌گردد مقداری از ۱۰ هزار مگاوات ناترازی برطرف می‌شود.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه